افت هزار و ۴۸۹ واحدی شاخص کل بورس / آیفکس هم نزولی شد/ افزایش تقاضا در نیمه دوم بازار + نقشه بورس

شاخص کل بورس با هزار و ۴۸۹  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۳۶  واحد افت داشت. بازار امروز با نوسان منفی پر عرضه معاملات را آغاز کرد. از ابتدای نیمه دوم معاملات متعادل تر شد و شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار و رنج کشی های مثبت در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز که در نتیجه شاخص کل توانست نیمی از منفی های خود را جبران کند و با افت ۱۴۹۰واحدی در ارتفاع ۱میلیون و ۳۸۴ هزار قرار بگیرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه ( ۵ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با هزار و ۴۸۹  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۳۶  واحد افت داشت. بازار امروز با نوسان منفی پر عرضه معاملات  را آغاز کرد. از ابتدای نیمه دوم معاملات متعادل تر شد و شاهد افزایش تقاضا در کلیت بازار و رنج کشی های مثبت در نمادهای بزرگ و شاخص ساز که در نتیجه شاخص کل توانست نیمی از منفی های خود را جبران کند و با افت ۱۴۹۰واحدی در ارتفاع ۱میلیون و ۳۸۴ هزار قرار بگیرد.

گروه فرآورده های نفتی در ابتدای بازار با برتری فروشندگان با افت قیمت همراه بودند ولی در میانه بازار با رنج کشی مثبت در نمادهای شبندر و شپنا روندی متعادل گرفتند. شپنا و شتران در محدوده قیمت پایانی به کار خود پایان دادند. شبندر نماد صف خریدی و شزنگ نماد صف فروشی نفتی ها بود.

خودرویی ها امروز با فشار فروش با گرایش منفی و متعادل افت قیمت را تجربه کردند. خودرو، خگستر و خبهمن با قیمت پایانی حوالی ۲.۵ درصد منفی و خساپا با پایانی حدود ۱.۵ درصد منفی به کار خود خاتمه دادند. نماد خزامیاد هم در میانه بازار مورد توجه سهامداران قرار گرفت. خاور نیز پس از چندین بار عرضه صف خرید خود، در نهایت با صف خرید به معاملات خود پایان داد و پرحجمترین نماد گروه بود.

در میان افت قیمت گروه بانکی، وشهر و وملل با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد شدند. وتجارت، وبصادر، وبملت، با گرایش منفی و متعادل معامله شدند. وگردش و سمایه نیز نمادهای پر عرضه گروه بودند.

فلزات اساسی نیز همسو با دیگر گروه ها افت قیمت را تجربه کردند. ذوب نیز پس از تغییر تابلو معاملاتش به بورس به گردونه معاملات بازگشت و با بازگشایی ذوب شاهد بهبود تقاضا و سبزپوش شدن نماد فملی بودیم. فالوم و فافزا نیز در کف قیمتی خود معامله شدند. فنورد، فگستر و فپنتا نیز نمادهای پر تقاضای گروه بودند.

شاخص هموزن همانند شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. محصولات شیمیایی منفی بودند. دو نماد شرنگی و شلعاب ازجمله صف خریدی های گروه بودند. دارویی ها نیز متعادل و منفی معامله شدند. سیمانی ها بر مدار منفی حرکت کردند. قندی ها غالبا مثبت معامله شدند. غذایی ها نیز متعادل با گرایش منفی داد و ستد شدند.

افت هزار و ۴۸۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با هزار و ۴۸۹ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۶۳۶ واحد افت کرد و به رقم ۳۶۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۵۹ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فارس، شبندر، اخابر، شستا، فملی بیشترین تاثیر مثبت و سهام فولاد و نوری بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، شبندر، کدما، شتران، فملی، خودرو، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۵۸ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۵۸ واحد افت، رقم ۱۸هزار و ۶۵۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۸۷ میلیون معامله به ارزش حدودی ۴ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام کگهر، وملل، اتکای بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، زاگرس، شگویا، فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فرابورس، حسیر، مدیریت، فجهان، گدنا، حآفرین است.

انتهای پیام./

۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 23318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha