پشت پرده غیبت ایران در مسابقات جهانی کاراته / اتحاد عربی برای انتقام؟

منابع آگاه می گویند اتحادی عربی برای تخریب ورزش ایران شکل گرفته بود. اسرائیلی ها را با بیشترین ورزشکار به دوبی می کشانند و قرار بوده تا ایرانی ها در دور اول به قرعه نحس آنها بخورند و بقیه ماجرا بشود چیزی شبیه جودو.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، انصراف تیم ملی کاراته ایران در مسابقات جهانی امارات ۲۰۲۱ ، خبری شوک آور و دور از انتظار بود. هرچند در ابتدا عدم صدور ویزای امارات به عنوان یکی از دلایل این اتفاق بر شمرده شده بود اما چندی بعد خبر رسید که اعضای تیم ملی کاراته به کرونا مبتلا شده اند و لذا هیچ ورزشکاری از ایران در این رقابتها شرکت نخواهد کرد. اما برخی منابع دیگر دلیل این تصمیم را حضور ۵ ورزشکار اسرائیلی در جدول رقابتها می دانستند دلیلی که باعث شده مدیران وزارت ورزش ، کمیته المپیک و فدراسیون کاراته به این نتیجه برسند تا از اعزام همه ورزشکاران به مسابقات جهانی امارات منصرف شوند. 
در همین رابطه برخی منابع مطلع که تمایل به افشای نام شان ندارند اطلاعات جالبی به خبرنگار سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد دادند. بر پایه اطلاعات رسیده ، همه ماجرا از مسابقه فینال وزن +۷۵ کیلوگرم سجاد گنج زاده و طارق حمدی از عربستان سعودی شروع شد جایی که طارق حمدی با ضربه ای خطا به صورت و گردن گنج زاده او را نقش زمین و راهی بیمارستان کرد و نهایتا با رای سر داور مسابقه از ترکیه ، کاراته کار عربستانی هانسوکو شد و مدال طلا به سجاد گنج زاده رسید.



اتفاق مهمی که برای عربستانی ها بسیار سنگین تمام شد و پس از آن تلاش های بسیاری صورت گرفت تا از طارق حمدی دلجویی شود. در این میان برخی از چهره های سرشناس جهان عرب به حمیات از طارق حمدی پیام ها و توئیت های متفاوتی ارسال کردند و حتی برخی از فعالان اسرائیلی در فضای مجازی نیز به  این کمپین پیوستند. 


تا جایی که برخی از همین چهره های صهیونیستی پیام رهبر انقلاب به قهرمانان المپیک را با ماجرای مدال طلای وزن +۷۵ کیلوگرم به سخره گرفتند. 



انتشار انواع و اقسام کلیپ های تخطئه کننده ، کاریکاتورهای توهین آمیز و موجی از کامنت های زشت از سوی کاربران عربی در فضای مجازی به راه افتاد و حتی کار به تهدید به مرگ داور ترک هم رسید . 







موضوع از جایی جالب تر می شود که طارق حمدی با استقبال گرمی از توکیو به عربستان برگشت و این در حالی بود که حتی بیلبوردهایی در حمایت از او و صحبت از ظلمی که داوران به او در برابر گنج زاده داشته اند در خیابانهای جده نصب شده بود.




از این گذشته حتی در مسابقات فوتبال در عربستان سعودی هم از طارق حمدی تجلیل شد.



و از همه مهمتر اینکه محمد بن سلمان پادشاه عربستان سعودی هم به شکل ویژه ای با وی ملاقات و از او تجلیل کرد. 









گفته می شود که پس از این موضوع ، گروهی از مقامات فدراسیون های کاراته کشورهای عربی با محوریت ژنرال ناصر رئیس فدراسیون کاراته امارات و نایب رئیس فدراسیون جهانی کاراته  همچنین ابرهیم الغناس عضو عربستانی هیات اجرایی فدراسیون جهانی کاراته ، اتحادی بر علیه کاراته ایران تشکیل می دهند تا ضمن انتقام از کاراته ایران ، با ایجاد دردسر برای مجموعه ورزش ایران ضمن اینکه به کلیت ورزش در ایران آسیب بزنند مانع از موفقیت قهرمانان کاراته ایران شوند و چالش جدی برای ورزشکاران ایرانی ایجاد کنند .
همانطور که در تصویر زیر می بینید نام دو چهره سرشناس کشورهای عربی در بین مقامات اثر گذار فدراسیون جهانی کاراته دیده می شود. 




اتفاقی که نهایتا می توانست صعود قهرمانان عربی به مراحل بالاتر را تسهیل و از آن مهمتر کار را به تعلیق و تحریم ورزش ایران بکشانند. این اتحاد عربی ورزشی در تلاش بود تا با ایجاد بهترین شرایط برای کاراته کارانی از رژیم اسغالگر قدس و پس از بهبود روابط امارات و چند کشور عربی با اسرائیل ، بیشینه ورزشکار از این کشور را به دوبی بکشانند و نهایتا کاری کنند تا شانس برخورد ورزشکاران ایرانی با نمایندگان اسرائیل را افزایش دهند.
البته این دسیسه با هوشمندی مدیران ورزشی ایران خنثی شد. چنانچه می بینید که در تصویر زیر سرویس ورزشی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، که در تاریخ شنبه ۲۲ آبان ماه نشان داد که کلیه ورزشکاران ایران و اسرائیل برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده بودند



اما فدراسیون کاراته بلافاصله اقدام به حذف ثبت نام هم کرد تا جلوی هر اقدامی را بگیرد. لیست جدید اسامی را ببینید که نام ورزشکاران ایرانی حذف شده است:



از طرفی شنیده شده که موضوع برکناری یکی از داوران ایرانی از سوی فدراسیون کشورمان و همچنین ماجرای برکناری او از شورای داوران جهانی هم در این موضوع بی تاثیر نبوده و مسئولان فدراسیون کاراته از دسیسه هایی مرتبط با این جریان از داخل و از خارج با خبر شده بودند که با هدف ایجاد چالشی برای کاراته شبیه آنچه امروز فدراسیون جودو با آن درگیر است ، ورزش ایران را به مخاطره تعلیق و تحریم بکشانند. 

در ارتباط با همین گزارش ، مطالب زیر را بخوانید :

اختصاصی/ ویزای امارات یا پنج ورزشکار اسرائیلی؟ + عکس

چه کسی زیرآب جواد را زد؟ / برخورد با مافیا یا شیطنت بدخواهان؟

وداع قبل از مصاف / مسابقات جهانی بیخ گوش ایران و در غیاب ما

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 22023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha