چراغ قرمز بازار سهام روشن ماند/ افت ۲۶ هزار و ۱۷۵ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

شاخص کل بورس امروز با ۲۶ هزار و ۱۷۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۱۱۴ واحد افت داشت. خودرویی ها درغیاب خودرو و خساپا با فشار فروش همراه بودند اما قدرت خریدار در محدوده صفر تابلو زیاد بوده و مانع از صف فروش شدن نمادهای پرحجم گروه یعنی خبهمن و خگستر شد. در قطعاتی ها تقاضا مشهود بود و خکمک و ختور نیز نمادهای صف خریدی گروه بودند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۲۴ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۲۶ هزار و ۱۷۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۱۱۴ واحد افت داشت.

خودرویی ها درغیاب خودرو و خساپا با فشار فروش همراه بودند اما قدرت خریدار در محدوده صفر تابلو زیاد بوده و مانع از صف فروش شدن نمادهای پرحجم گروه یعنی خبهمن و خگستر شد. در قطعاتی ها تقاضا مشهود بود و خکمک و ختور نیز نمادهای صف خریدی گروه بودند.

فلزات اساسی با تعادل در دامنه های منفی داد و ستد شدند. فولاد، فملی و ذوب در محدوده ۳ الی ۴ درصد منفی معامله شدند. زنگان و فسرب نیز با صف خرید به معاملات خود خاتمه دادند.

بانکی ها نیز با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه کردند. در گروه بانک‌ها، نمادهای وتجارت و وبملت صف فروش و بانک صادرات در محدوده ۴ منفی با حجم معاملاتی حدود۸۶ میلیونی پرحجم ترین نمادهای گروه خود بودند. در این بین بانک رسالت تک نماد صف خریدی گروه بود.

گروه پالایشی بر مدار منفی حرکت کرد و نمادهای بزرگ گروه از جمله شبندر، شتران و شپنا در دامنه های منفی به کار خود پایان دادند. سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا تا صف فروش نیز پیش رفت.

شاخص هموزن همچون شاخص کل قرمز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها با معاملات منفی همراه بودند. قندی ها نیز یکپارچه منفی داد و ستد شدند. دارویی ها منفی معامله شدند و برکت تنها نماد صف خریدی گروه بود. ولی غذایی ها و سیمانی ها روز نسبتا پرتقاضایی داشتند.

از جمله بازگشایی های امروز بازار می توان به نماد بورس، با بیش از ۵۲ درصد مثبت در قیمت ۱.۵۷۰ تومان اشاره کرد که در قیمت ۱.۶۴۸ تومان به صف خرید رسید و در نهایت با صف فروش ۳۳میلیونی در قیمت ۱.۴۹۲ تومان به معاملات خود پایان داد و دیگر نماد گروه فراکابی، انرژی ۳ هم در قیمت ۹.۶۱۲ تومان بازگشایی و باصف فروش ۶ میلیونی بسته شد.

افت ۲۶ هزار و ۱۷۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۲۶ هزار و ۱۷۵ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۴ هزار و ۱۱۴ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۱۶ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، فارس، فملی، شستا، کچاد، شپنا بیشترین تاثیر منفی و سهام بورس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، بورس، شپنا، برکت، فولاد، وبملت، خگستر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۲۴۲ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۴۲ واحد افت، رقم ۲۰ هزار و ۲۸۷  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۷۳ میلیون معامله به ارزش حدودی ۶ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام غصینو بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای آریا، زاگرس، شگویا، ذوب، فرابورس، هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، فرابورس، مدیریت، سمگا، کرمان، آریا، لطیف است.

انتهای پیام. /

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 21989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha