عقبگرد بازار سرمایه در نخستین روز کاری هفته/ افت  ۱۸ هزار و ۲۲۶  واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

آغاز بازار در نخستین روز هفته متعادل و مثبت بود اما در ادامه با توجه به جو حاکم بر بازار جهانی از جمله کاهش قیمت متانول و سنگ آهن و نیز عدم اطمینان خریداران به جو سیاسی موجود، احتیاط در رفتار سرمایه گذاران موج می‌زد و نیز با توجه به فروش آبشاری اوراق توسط دولت و خشک شدن چشمه نقدینگی در بورس شاهد برتری عرضه بر تقاضا بودیم . در همین رابطه شاخص کل نیز دچار افت شد و بیش از ۱۸.۰۰۰ واحد کاهش را ثبت کرد. در انتها بازار با قدرت نمایی فروشندگان و ارزش و حجم معاملات کم به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه ( ۸ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۶ هزار و ۴۳ واحد افت داشت. آغاز بازار در نخستین روز هفته متعادل و مثبت بود اما در ادامه با توجه به جو حاکم بر بازار جهانی از جمله کاهش قیمت متانول و سنگ آهن و نیز عدم اطمینان خریداران به جو سیاسی موجود، احتیاط در رفتار سرمایه گذاران موج می‌زد و نیز با توجه به فروش آبشاری اوراق توسط دولت و خشک شدن چشمه نقدینگی در بورس شاهد برتری عرضه بر تقاضا بودیم . در همین رابطه شاخص کل نیز دچار افت شد و بیش از ۱۸.۰۰۰ واحد کاهش را ثبت کرد. در انتها بازار با قدرت نمایی فروشندگان و ارزش و حجم معاملات کم به کار خود پایان داد.

گروه فرآورده های نفتی با گرایشات منفی همراه بودند. نمادهای شبندر و شپنا در حوالی ۲ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند. شزنگ تک نماد مثبت گروه شد.

گروه خودرو و قطعات جو منفی را تجربه کردند. غول های خودرویی یعنی خودرو و سایپا در نزدیکی ۳ درصد منفی روز خود را به اتمام رساندند. نماد زامیاد با بیش از ۲۲ میلیون حجم معامله تک نماد مثبت گروه خودرویی شد.

بانکی ها پرعرضه ظاهر شدند پرحجم های گروه صادرات و پارسیان در کف قیمت روزانه خود بسته شدند. وسالت تنها نمادی بودکه با صف خرید بسته شد.گروه فلزات اساسی با گرایشات منفی دادوستد شدند.نمادهای فملی و ذوب با ۲ درصد منفی خود رابرای معالات فردا آماده کردند. فروس با دریافت مجوز افزایش ۳۷ درصدی در نرخ فروش محصولات تک نماد صف خریدی گروه لقب گرفت.

شاخص هموزن همسو با کلیت بازار عقب نشینی حدود ۶.۰۰۰ واحدی را تجربه کرد.گروه محصولات شیمیایی با معاملات منفی همراه بودند. برقی ها و کانه های فلزی با گرایشات منفی نوسان قیمت را تجربه کردند.گروه دارویی،غذایی،سیمانی روز پر عرضه ای را پشت سر گذاشتند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وگردش با افت ۳ درصدی در قیمت ۱.۰۲۹ تومان و صف فروشی ۳۸ میلیونی اشاره کرد.

افت  ۱۸ هزار و ۲۲۶  واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۸ هزار و ۲۲۶  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۶ هزار و ۴۳ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۴۲ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فملی، فولاد، شپدیس، وغدیر، شتران، شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فسبزوار، کیمیاتک، فولاد، خودرو، کدما، شپنا، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس نزولی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۹۹ واحد افت، رقم ۱۹ هزار و ۶۰۸  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۶۱ میلیون معامله به ارزش حدودی ۴ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس بیشترین تاثیر مثبت نمادهای زاگرس، ذوب، شگویا، هرمز، شاوان، آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، فرابورس، مدیریت، گدنا، کرمان، وهامون است.

انتهای پیام./

۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 21414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha