بازار با رنج مثبت اما کم رمق به اتمام رسید/ رشد ۱۳۷ واحدی آیفکس + نقشه بازار

امروز شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۴۹۵ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۱ واحد افت داشت.بازار در آخرین روز هفته بورسی شروع بکاری هرچند اندک اما مثبت داشت البته امروز هم مانند روز های گذشته شاهد معاملات کم حجم و کم رونق بودیم و بازار با سنگر گرفتن عمده نمادهای بازار در مرز صفر تابلو و جریان معاملات در همان محدوده قیمتی روز قبل روبه رو بود. در ادامه افزایش تقاضا در گروه خودرویی و فلزی به خصوص نماد فولاد با برخورد به خط روند و پولبک به محدوده شکسته شده مشهود شد و تعداد نماد های مثبت بازار از منفی ها سبقت گرفت. گروه فرآورده های نفتی معاملاتی با گرایشات مثبت را تجربه کردند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه ( ۵ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۹ هزار و ۴۹۵ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۵۱ واحد افت داشت.

بازار در آخرین روز هفته بورسی شروع بکاری هرچند اندک اما مثبت داشت البته امروز هم مانند روز های گذشته شاهد معاملات کم حجم و کم رونق بودیم و بازار با سنگر گرفتن عمده نمادهای بازار در مرز صفر تابلو و جریان معاملات در همان محدوده قیمتی روز قبل روبه رو بود.

 در ادامه افزایش تقاضا در گروه خودرویی و فلزی به خصوص نماد فولاد با برخورد به خط روند و پولبک به محدوده شکسته شده مشهود شد و تعداد نماد های مثبت بازار از منفی ها سبقت گرفت. گروه فرآورده های نفتی معاملاتی با گرایشات مثبت را تجربه کردند.

پرحجم های گروه شبندر و شپنا در حوالی ۱ درصد مثبت روز خود را به اتمام رساندند. گفتنی است ارزش بازار این دو نماد با هم برابر شد. شزنگ نماد صف خریدی، شپاس و شنفت صف فروشی گروه شدند.

گروه خودرو و قطعات با نوسانات مثبت همراه بودند. غول های خودرویی یعنی خودرو، سایپا، خپارس در محدوده قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه دادند. نمادهای خشرق، خپویش، خبنیان و تشتاد صف خرید قطعه سازان بودند.

بانکی ها با گرایشات مثبت دادوستد شدند نمادهای صادرات و تجارت در محدوده صفر تابلو خود را برای معاملات فردا آماده کردند. نمادهای سمایه، وسالت در سقف روزانه خود بسته شدند.

گروه فلزات اساسی با نوسانات قیمت همراه بودند فولاد با بیش از ۱۷۹ میلیون حجم معامله با صف خرید بسته شد و پرحجم ترین سهم گروه شد. نماهای وسدید، فافزا، فافق، فنفت صف فروشی های گروه بودند.

شاخص هموزن بر خلاف شاخص کل قرمز پوش به کار خود پایان داد. رانفور وآپ صف خرید گروه رایانه ای بودند.

گروه های سیمانی، دارویی، غذایی و شیمیایی با افت قیمت همراه بودند. تحرکاتی در گروه ساختمان مشهود بود از جمله رنج کشی در نماد ثشاهد که این نماد را از رنج منفی به نزدیکی درصد مثبت کشاند.

رشد ۹ هزار و ۴۹۵  واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۹ هزار و ۴۹۵  واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۵۱ واحد افت کرد و به رقم ۳۷۶ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۵۷ هزار معامله به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، کگل، فملی، نوری، شبندر، شاراک، کچاد بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی فولاد، فسبزوار، کیمیاتک، شپنا، خودرو، کدما، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۳۷ واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۸۰۸  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۶۵ میلیون معامله به ارزش حدودی ۳۱ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، زاگرس، هرمز، فرابورس، غصینو، ذوب بیشترین تاثیر مثبت نمادهای سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فجهان، توسن، مدیریت، کرمان، غگیلا، گدنا است.

انتهای پیام./

۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 21334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha