سبزپوشی بازار سهام در غیاب بزرگان / رشد ۸ هزار و ۴۲۰  واحدی شاخص کل بورس / گروه های کوچک بازار سرمایه در مرکز توجه معاملات امروز + نقشه بازار

بازار امروز در غیاب بزرگان در ابتدا با تقاضا همراه بود به گونه ای که نماگر بورس رشد حدود ۳ هزار واحدی را در ۱۵ دقیقه ابتدایی ثبت کرد، در گروه خودرویی سایپا و خگستر معاملاتی متعادل و بیشتر در بازه ۱ درصد منفی را تجربه کردند، در میان قطعاتی ها خفنر و خکاوه با صف خرید همراه بودند. نماد شبریز در گروه پالایش در غیاب لیدرهای خود در بازه حداکثری مورد معامله قرار گرفت و اکثر فراورده های نفتی همچون شبهرن و شپاس صف خرید داشتند. اکثر نمادهای بانکی با برتری عرضه روبرو بودند که میتوان معاملات منفی بانک دی و پارسیان را نام برد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۲۸ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۲ هزار و ۷۴۱ واحد رشد داشت.بازار امروز در غیاب بزرگان در ابتدا با تقاضا همراه بود به گونه ای که نماگر بورس رشد حدود ۳ هزار واحدی را در ۱۵ دقیقه ابتدایی ثبت کرد، در گروه خودرویی سایپا و خگستر معاملاتی متعادل و بیشتر در بازه ۱ درصد منفی را تجربه کردند، در میان قطعاتی ها خفنر و خکاوه با صف خرید همراه بودند. نماد شبریز در گروه پالایش در غیاب لیدرهای خود در بازه حداکثری مورد معامله قرار گرفت و اکثر فراورده های نفتی همچون شبهرن و شپاس صف خرید داشتند. اکثر نمادهای بانکی با برتری عرضه روبرو بودند که میتوان معاملات منفی بانک دی و پارسیان را نام برد. شاخص هم وزن سبز و مثبت به کار خود پایان داد، در بین گروههای کوچک غذایی ها امروز در مرکز توجه بازار قرار داشتند و اکثر نمادهای این گروه همچون غکورش، غگل، غفارس در بازه سقف قیمت دادوستد شدند. زراعتی ها نیز روز سبز داشتند که میتوان به صفوف خرید زشریف، زکوثر اشاره کرد. سیمانی ها امروز بر خلاف روز گذشته پرعرضه ظاهر شدند، نماد های وب و مداران و آپ در گروه ارتباطات با صف خرید همراه بودند و ثنوسا نیز در گروه انبوهسازی با رنج قوی تا صف خرید پیشروی کرد. از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی ثرود حوالی بازه ۱ درصد منفی و قیمت ۱۷۸۹ تومان اشاره کرد که در نهایت به صف فروش رسید.

رشد ۸ هزار و ۴۲۰  واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۴۲۰  واحد افزایش، به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۷۴۱ واحد رشد کرد و به رقم ۴۰۳ هزار و ۶۸ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۵۱ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد تاپیکو، رمپنا، فارس، کچاد، کگل، اخابر، شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ولکار، شستا، ومدیر، برکت، خساپا، غکورش، اپال از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۰۳ واحد صعود، رقم ۱۹ هزار و ۴۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۵۵۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۶۸ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام بپاس، آریا، زاگرس، صبا، شگویا بیشترین تاثیر مثبت و نماد وملل، دی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، دی، فگستر، فتوسا، چخزر، کزغال، رافزا است.

انتهای پیام. /

۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 17718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha