رشــــد ۸ هــــزار و ۳۹۸ واحـــــدی بورس تهران/ معاملات متعـادل در آخـرین روز کــاری هفــته بازار سهام/ بانکی‌ها روز پرعرضه ای را تجربه کردند + نقشه بازار

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸  هزار و ۳۹۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید. در آخرین روز کاری هفته شاخص کل با عقب نشینی ۲۳۰ واحدی در دقایق ابتدایی و افزایش عرضه در کلیت بازار آغاز به کار کرد اما با گذشت ساعتی از معاملات، تغییر روند از منفی به مثبت در اکثریت صنایع بزرگ مشهود بود.  بازار روند متعادلی را در پیش گرفته و هیچ نشانی از ریزش در بازار دیده نمیشود و منفی های بزرگان با تقاضای اهالی بازار همراه است.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهار شنبه ( ۹ تیر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۶۴۹ واحد صعود داشت. در آخرین روز کاری هفته شاخص کل با عقب نشینی ۲۳۰ واحدی در دقایق ابتدایی و افزایش عرضه در کلیت بازار آغاز به کار کرد اما با گذشت ساعتی از معاملات، تغییر روند از منفی به مثبت در اکثریت صنایع بزرگ مشهود بود.  بازار روند متعادلی را در پیش گرفته و هیچ نشانی از ریزش در بازار دیده نمیشود و منفی های بزرگان با تقاضای اهالی بازار همراه است.

در گروه خودرو علی رغم برتری عرضه در این گروه، نماد خگستر معاملات قوی داشت و با حجم بیش از ۶۰۰ میلیون تا صف خرید پیشروی کرد. فاذر در ابتدای معاملات با تقاضای خوب به صف نشست و با صف خرید ۶۰ میلیونی به کار خود خاتمه داد. معاملات شستا امروز با نوسان همراه بود و این سهم تا سقف قیمت نیز مورد معامله قرار گرفت و بیش از ۱۱۰۰ واحد نیز بر سبز پوشی شاخص کل تاثیر گذاشت. پالایشی ها به پیشتازی شتران که تا صف خرید پیش رفت،  در میانه بازار با رنج سراسری روبرو شدند و شپنا حوالی ۳ درصد مثبت نیز دادوستد شد. گروه بانکی روز پرعرضه ای را تجربه کردند.

شاخص هموزن امروز هم سو با شاخص کل مثبت به کار خود پایان داد، در این میان انبوهسازی ها با خبر معاملات مسکن در بورس کالا، معاملات متعادل و مثبتی را داشتند. نماد کرمان در صدر حجم معاملات امروز قرار داشت و در حداکثر قیمت و صف خرید به معاملات خود خاتمه داد. در گروه غذایی نماد غکورش که امروز برای مجمع عادی متوقف شد حوالی ۴ هزار تومان دادوستد شد و نمادهای غبهنوش، غگلپا در بازه حداکثری معامله شدند. بموتو و بکام سبزهای گروه ماشین آلات بودند.

از جمله بازگشایی های امروز میتوان به بازگشایی خکار و مفاخر در بازه ۹ درصد منفی و شصدف در محدوده ۵ درصد منفی اشاره کرد.

ارزش معاملات بورس تهران به ۵۸ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال رسید

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸  هزار و ۳۹۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۶۴۹ واحد صعود کرد و به رقم ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸۴۱هزار معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال انجام دادند.

نماد شستا، پارس، شتران، شپدیس، نوری، پارسان، فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی ومدیر، برکت، شستا، شپنا، غکورش، خگستر، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی ماند

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۲۳.۶۳ واحد صعود، رقم ۱۸ هزار و ۸۷ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۲۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۲۶ هزار میلیارد ریال انجام شد.

سهام زاگرس، آریا، شگویا، کگهر، صبا، سمگا، کوثر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد لطیف، کرمان، چخزر، رافزا، آریا، شاروم، زملارد است.

انتهای پیام. /

۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 16805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha