افت ۳ هزار و ۳۱۱ واحدی شاخص کل / سرخ پوشی بازار سهام در سومین روز متوالی + نقشه بورس

امروز دوشنبه، شاخص کل بورس ۳ هزار و ۳۱۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۹۹۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را در حالی سپری کرد که علی رغم تلاش های خریداران در ساعات ابتدایی، بازهم فروشندگان عنان بازار را در دست گرفتند و شاخص کل برای سومین روز متوالی سرخ پوش باقی ماند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه (۱۱ مهر ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۳ هزار و ۳۱۱ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن ۹۹۸ واحد افت داشت. بازار بورس تهران امروز را در حالی سپری کرد که علی رغم تلاش های خریداران در ساعات ابتدایی، بازهم فروشندگان عنان بازار را در دست گرفتند و شاخص کل برای سومین روز متوالی سرخپوش باقی ماند.

گروه نفت و پالایش معاملات فرسایشی را تجربه کردند و اکثر نمادهای گروه از جمله شپنا، شبندر و شتران در محدوده صفر تابلو نوسان کردند.

بانکی ها نیز همچنان با معاملاتی سرخ رنگ همراه بودند و در نهایت نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت در دامنه ۱.۵ درصد منفی داد و ستد شدند. گروه پتروشیمی نیز معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کرد و نمادهای فارس، نوری و پارس بیشترین حجم معاملاتی را در گروه داشتند. خودرویی ها هم از برتری نسبی تقاضا برخوردار بودند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در محدوده صفر تابلو و نماد خزامیا در دامنه ۳.۵ درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

فلزات اساسی و معدنی هم با برتری معاملات در نماد ذوب همراه بودند و بزرگان این گروه از جمله نمادهای فولاد و فملی مماس بر صفر تابلو به کار خود پایان دادند

سیمانی ها در اکثر نمادها مثبت بودند. در میان معاملات منفی دارویی ها، نماد دسبحان به صف خرید رسید. فراکابی ها در مدار مثبت معامله شدند. اکثر نمادهای گروه بیمه با افت قیمت همراه بودند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد فلات در قیمت ۱۴.۵۰۰ ریال و مماس بر سقف قیمتی اشاره کرد.

افت ۳ هزار و ۳۱۱ واحدی شاخص کل / سرخ پوشی بازار سهام در سومین روز متوالی + نقشه بورس

افت ۳ هزار و ۳۱۱ واحدی شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳هزار و ۳۱۱ واحد افت به رقم یک میلیون و ۳۱۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۹۹۸ واحد افت کرد و به رقم ۳۸۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۰۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام وغدیر، شپنا، ذوب، وصندوق بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای میدکو، بفجر، کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی دانا، شستا، خگستر، خودرو، خساپا، برکت، کالا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۵۸ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۸ واحد افت، رقم ۱۸ هزار و ۶۵ واحد را ثبت کرد.

سهام فرابورس و شراز بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، آریا، فغدیر، کگهر، بمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، فرابورس، کرمان، زنگان، سبزوار، ددانا است.

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
کد خبر: 33685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha