رشد ۲۸۶۸ واحدی شاخص کل / ۲ عامل موثر در سبزپوشی بازار سهام + نقشه بورس

امروز شنبه؛ شاخص کل بورس ۲ هزار و ۸۶۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۲۹۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز هفته جاری را متعادل و مثبت آغاز کرد و با توجه به اوضاع نسبتا خوب بازارهای جهانی و گزارش ها، شرایط بهتری را لمس کرد و در مجموع رشد شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۱۶ مهر ۱۴۰۱) شاخص کل بورس ۲ هزار و ۸۶۸ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن هزار و ۲۹۸ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز هفته جاری را متعادل و مثبت آغاز کرد و با توجه به اوضاع نسبتا خوب بازارهای جهانی و گزارش ها، شرایط بهتری را لمس کرد و در مجموع رشد شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش با افزایش قیمت نفت و احتمال ارائه گزارش های خوب ۶ ماهه مثبت و پرتقاضا دنبال شد و در پایان نمادهای شبندر و شپنا در دامنه ۳ درصد مثبت و نماد شاوان با صف خرید بسته شدند.

بانکی ها نیز رور آرامی را سپری کردند و در نهایت نماد وبملت در دامنه ۱.۵ درصد منفی و نمادهای وبصادر و وتجارت نزدیک به صفر تابلو داد و ستد شدند. گروه پتروشیمی نیز با نوسانات محدود معامله شدند و نمادهای شپدیس، فارس و نوری بیشترین حجم معاملاتی را در گروه داشتند. خودرویی ها که آغازی نسبتا مثبت داشتند، رفته رفته با افزایش نسبی عرضه ها مواجه شدند و در نهایت نمادهای خودرو و خساپا در محدوده صفر تابلو مورد معامله قرار گرفتند.

فلزات اساسی و معدنی هم فرسایشی معامله شدند و بزرگان گروه از جمله نمادهای فولاد و فملی در دامنه ای نزدیک به صفر تابلو بسته شدند.

ارتباطی ها در اکثر نمادها مثبت بودند. سیمانی ها نیز متعادل و رو به بالا داد و ستد شدند. سرمایه گذاری ها با برتری معاملات در نماد وطوبی دنبال شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد تپسی برای نخستین بار در فرابورس، به قیمت ۵.۲۳۹ ریال و محدوده ۵ درصد مثبت اشاره کرد.

رشد ۲۸۶۸ واحدی شاخص کل / ۲ عامل موثر در سبزپوشی بازار سهام + نقشه بورس

رشد ۲ هزار و ۸۶۸ واحدی شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲ هزار و ۸۶۸ واحد افت به رقم یک میلیون و ۳۱۶ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز هزار و ۲۹۸ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۱ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲۳۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۲۱ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام شپنا، شبندر، خودرو، خساپا بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بغجر، شبندر، فارس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی دانا، شستا، شپنا، خگستر، خودرو، شبندر، خساپا، کالا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۴۴ واحد شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۴ واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۹۶۴ واحد را ثبت کرد.

سهام شاوان، شراز، غصینو، فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فغدیر، بپاس، آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد دی، فرابورس، سبزوا، غویتا، گکوثر، آریا، کرمان است.

رشد ۲۸۶۸ واحدی شاخص کل / ۲ عامل موثر در سبزپوشی بازار سهام + نقشه بورس

رشد ۲۸۶۸ واحدی شاخص کل / ۲ عامل موثر در سبزپوشی بازار سهام + نقشه بورس

انتهای پیام. /

۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 33850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha