صعود ۴ هزار و ۴۵۲ واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته / فرابورس سبزپوش ماند + نقشه بازار

بازار سهام در آغاز معاملات امروز سبزپوش بود و شاخص بورس در ۵ دقیقه ابتدایی حدود ۵ هزار واحد افزایش داشت. در میان گروه های بزرگ بورسی، گروه فلزات در ابتدای بازار یکپارچه سبز پوش بودند و در گروه خودرو در غیاب سایپا نماد ایران خودرو عهده دار لیدری گروه بود که تا میانه های بازار با رنج مثبت همراه شد.  با گذشت کمتر از یک ساعت از بازار، شاهد فشار فروش در کلیت بازار بخصوص بزرگان شدیم به گونه ای که نماد خودرو از محدوده مثبت تا کف قیمتی نیز مورد دادوستد قرار گرفت و جو فروش این سهام به بقیه نمادهای معاملاتی نیز سرایت کرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛  بازار سهام در آغاز معاملات امروز سبزپوش بود و شاخص بورس در ۵ دقیقه ابتدایی حدود ۵ هزار واحد افزایش داشت. در میان گروه های بزرگ بورسی، گروه فلزات در ابتدای بازار یکپارچه سبز پوش بودند و در گروه خودرو در غیاب سایپا نماد ایران خودرو عهده دار لیدری گروه بود که تا میانه های بازار با رنج مثبت همراه شد.  با گذشت کمتر از یک ساعت از بازار، شاهد فشار فروش در کلیت بازار بخصوص بزرگان شدیم به گونه ای که نماد خودرو از محدوده مثبت تا کف قیمتی نیز مورد دادوستد قرار گرفت و جو فروش این سهام به بقیه نمادهای معاملاتی نیز سرایت کرد.  شستا که تا رنج ۴ درصد مثبت نیز پیش رفته بود تا نزدیکی صف فروش معامله شد. گروه پالایشی نیز مانند بقیه گروه‌های شاخص ساز معاملاتی متعادل و سبز را تجربه کردند.   فلزات من جمله فولاد و فملی با فشار فروش همراه شدند و تا رنج ۲% منفی نیز معامله شدند، ولی نهایتا متعادل منفی به کار خود پایان دادند. گروه روی نیز با وجود رکوردشکنی قیمتهای جهانی اما بازهم بی رمق معامله می شوند. گروه بانکی نیز در غیاب بانک ملت و تجارت، معاملات متعادل و منفی را داشتند. در گروه سیمان هلدینگ این گروه معاملات روان و سبزی را تجربه کرد. کزغال و کلوند امروز هم پرتقاضا دنبال شدند. به طور کلی شاهد تحرکاتی هرچند کم در سهم های قفل در صف فروش هستیم و گروهی از نمادهایی که با منفی زیادی بازگشایی شدند مورد اقبال بازار قرارگرفته و امید می رود بخشی از ضرر بازگشایی را برای سهامدار جبران کند.  شاخص هم وزن امروز سرخ پوش به کار خود پایان داد ولی در بعضی از نمادها مانند گشان، شپترو، شلرد، جوین، وتوکا و... شاهد برچیده شدن صفوف فروش و پیشروی تا حداکثر قیمتی بودیم.

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۴۵۲ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۳۸۸ واحد  افت  کرد و به رقم ۴۱۷ هزار و ۸۶۷ رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۵۶ هزار  معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فارس، شبندر، شپنا، کچاد، وپاسار، ومعادن بیشترین تاثیر مثبت و نماد شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی برکت، شپنا، فملی، خودرو، شتران، شستا، فولاد از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۵۹ واحد رشد، رقم ۱۷ هزار و  ۴۸۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۴۶ هزار معامله به ارزش حدودی ۷۴ هزار میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای میدکو، بپارس، ذوب، زاگرس، کزغال، آریا بیشترین تاثیر مثبت و سهام توریل بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فگستر، کزغال، ذوب، بپیوند، کرمان، آریا، شگویا است.

انتهای پیام. /

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 14661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha