۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 55304
تکمیل دهه سقوط بازار بورس تهران

در معاملات روز یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران برای دهمین روز ریزش کرد. شاخص ۱۵ هزار و ۹۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۱۸۸ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۴ هزار و ۶۵۲ واحدی در رقم ۷۲۸ هزار و ۸۷۰ واحدی ایستاد. شاخص کل فرابورس با افت ۱۹۱ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۴۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۱۶۵ واحد به سطح ۱۳۲ هزار و ۷۹۸ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افت ۱۵ هزار و ۹۶ واحدی که معادل ۰.۶۸ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۹۳ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز کاهش شدیدی داشته است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز چهار هزار و ۶۵۱ واحد که معادل ۰.۶۳ درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح ۷۲۸ هزار و ۸۷۰ واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) را سه هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

23

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری نیز منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود ۱۷۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۱۳۷ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم دامین، وتوسم و ثامان بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ذوب، وتجارت و شستا به‌ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ولکار با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، لابسا نیز با افت ۶.۹۸ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های توسن، وتجارت و شستا تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های واعتبار، وتوسم و وتوس ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند پول هوشمند از نمادهای شگامرن، تکاردان و بپاس خارج شده است.

شایان ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های غفارس، غشاذر و ثالوند رقم خورد. همچنین البرز در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خاهن بود.

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 55304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha