دنده معکوس بازاربورس ! /رشد ۵ هزار و ۷۴۵ واحدی شاخص کل/ سبزی بازار سهام بعد از افت های پی در پی + نقشه بازار

در بازار امروز در دقایق ابتدایی مجددا، شاهد افت دسته جمعی شاخص سازان بودیم به گونه ای که شاخص بورس در ۱۰ دقیقه آغازین حدود ۲ هزار واحد منفی شد اما در ادامه بازار و نیم ساعت ابتدایی با جمع آوری صفوف فروش خودرو و شپنا و رنج مثبت در شستا، پترول و صف خرید میلیونی ذوب، جمع شدن صف فروش پالایشی، تقاضا در گروه‌های بزرگ قوت گرفت و در میانه بازار با برچیده شدن صف فروش نیم میلیاردی سایپا با مشارکت حقوقی، تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر شد.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛  در بازار امروز در دقایق ابتدایی مجددا، شاهد افت دسته جمعی شاخص سازان بودیم به گونه ای که شاخص بورس در ۱۰ دقیقه آغازین حدود ۲ هزار واحد منفی شد اما در ادامه بازار و نیم ساعت ابتدایی با جمع آوری صفوف فروش خودرو و شپنا و رنج مثبت در شستا، پترول و صف خرید میلیونی ذوب، جمع شدن صف فروش پالایشی، تقاضا در گروه‌های بزرگ قوت گرفت و در میانه بازار با برچیده شدن صف فروش نیم میلیاردی سایپا با مشارکت حقوقی، تعداد نمادهای سبزپوش بیشتر شد.  

اهالی بازار با توجه به اخبار مربوط به تقارن دامنه نوسان ۵% و تغییر قانون حجم مبنا و اجرایی شدن آنها از شنبه هفته آینده و همچنین اخبار پیرامون مذاکرات، برجام ، اصلاح و ریزش عمیق بازار در انتظار روزهای بهتر و پایدار بازار هستند. به نظر می‌رسد بعد از تعادل و بهبود روند معاملات بزرگان، این روند به بقیه بازار خصوصا نمادهای کوچک نیز سرایت کند و شاهد بازار پویا و نقدشونده باشیم.

شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۷۴۵ واحد صعود، به رقم یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد رسید. در این میان شاخص کل با معیار هم وزن ۲ هزار و ۱۴ واحد  نزول  کرد و به رقم ۴۱۸ هزار و ۸۰۳ واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۰۴ هزار  معامله به ارزش ۴۵ هزار و ۶۳ میلیارد ریال انجام دادند.

سهام فملی، فولاد، شستا، فارس، وغدیر، فخوز بیشترین تاثیر مثبت و نماد رمپنا بیشترین منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شپنا، فملی، خساپا، شستا، فولاد، اپال از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۸ واحد رشد، رقم ۱۷ هزار و  ۲۶۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۸۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۱۲۴ هزار میلیارد ریال انجام شد.

نمادهای آریا، ذوب، شگویا، دماوند، صبا بیشترین تاثیر مثبت و سهام کگهر و درهآور بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ذوب، آریا، دماوند، شگویا، بپیوند، بگیلان، صبا است.

انتهای پیام. /

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 14581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha