واشنگتن ۱۴ مقام چینی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای نام چهارده مقام چینی را منتشر و آنها را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری صداوسیما، خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن ۱۴ مقام چینی را تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای نام چهارده مقام چینی را منتشر کرده و آنها را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

بر اساس متن بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، تمامی این چهارده مقام عضو کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین هستند.  

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این موضوع اعلام کرد پکن قاطعانه با مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور مخالف است و آن را به شدت محکوم می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد: آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های مالی و ممنوعیت مسافرت علیه ۱۴ مقام چینی در ارتباط با نقش ادعایی آن‌ها در رد صلاحیت ماه گذشته قانونگذاران مخالف منتخب در هنگ کنگ اعمال کرد.

این اقدام، معاونان کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین را که نهاد تصمیم گیرنده اصلی قوه مقننه این کشور است، هدف قرار داد.

این اقدام به طور گسترده به عنوان بخشی از تلاش‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحکیم میراث سختگیرانه اش در قبال چین و همچنین گیر انداختن جو بایدن، پیش از به قدرت رسیدن وی در بیستم ماه ژانویه، در مواضع تند علیه پکن قلمداد می‌شود.

دولت ترامپ پیشتر ماه اوت تحریم‌هایی علیه کاری لام Carrie Lam رئیس اجرایی هنگ کنگ، روسای پلیس فعلی و سابق این قطب مالی آسیا و دیگر مقامات ارشد به علت ایفای نقش آن‌ها در محدود کردن آزادی‌ها اعمال کرده بود.

دولت هنگ کنگ که مورد حمایت پکن است، ماه گذشته چهار عضو مخالف نهاد قانونگذاری را پس از آن اخراج کرد که پارلمان چین اختیارات تازه‌ای برای محدود کردن مخالفان در اختیار مقامات این منطقه قرار داد. این اقدام باعث استعفای جمعی نمایندگان مخالف در این مستعمره سابق انگلیس شد. انگلیس سال ۱۹۹۷ کنترل هنگ کنگ را به چین واگذار کرد.

۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 10357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha