تمایل انگلیسی‌ها به افزایش سرمایه گذاری در چین

با وجود آن که ویروس کرونا سال ۲۰۲۰ اقتصاد چین و جهان را تحت تاثیر قرار داد، تجار و سرمایه داران انگلیسی امیدواری‌های زیادی به بازار چین دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  تلویزیون بی بی سی از تلاش سرمایه گذاران انگلیسی برای افزایش سرمایه گذاری در چین خبر داد.
استیون لینچ افزود در حالی که بیشتر کشورهای جهان با عواقب شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند اقتصاد چین در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و سرمایه داران انگلیسی در حال طراحی برای افزایش سرمایه گذاری در چین هستند.

بر اساس این گزارش، نتایج یک بررسی که اخیرا در انگلیس انجام شده است نشان می‌دهد که بیش از ۲۵۰ شرکت انگلیسی اکنون در چین فعال هستند. نتایج این بررسی همچنین نشان می‌دهد که بیش از ۸۲ درصد از شرکت‌های انگلیسی با وجود موانعی مانند نبود رقابت عادلانه و محدودیت‌های موجود در چین گفته اند قصد دارند سال آینده سرمایه گذاری در بازارهای چین را افزایش بدهند.

"استیون لینچ" عضو اتاق بازرگانی انگلیس در چین در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفت: با وجود آن که ویروس کرونا سال ۲۰۲۰ اقتصاد چین و جهان را تحت تاثیر قرار داد، تجار و سرمایه داران انگلیسی امیدواری‌های زیادی به بازار چین دارند.

وی گفت: با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، احتمال توافق تجارت آزاد میان انگلیس و چین وجود دارد. سرمایه گذاران انگلیسی همچنین به چین به عنوان دومین بازار بزرگ خارج از اتحادیه اروپا نگاه می‌کنند. سال گذشته انگیس با هنگ کنگ پیمان تجاری دوجانبه امضا کرد. مقام‌های انگلیس و چین تاکید کرده اند که مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد یکی از اولویت‌های مهم آنهاست.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 10553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha