سومین شکست بزرگ در تاریخ بانکداری ایالات متحده

بانک سیگنچر (Signature) بعد از بانک سیلیکون ولی، قربانی بعدی آشفتگی بانکی ایالات متحده ‌شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دو روز پس از فروپاشی بانک سیلیکون‌ولی (SVB)، رگولاتورهای ایالتی، بانک سیگنچر(Signature) مستقر در نیویورک را روز یکشنبه تعطیل کردند و سومین شکست بزرگ در تاریخ بانکداری ایالات متحده رخ داد.

به گفته دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) کنترل سیگنچر را که در پایان سال گذشته ۱۱۰ میلیارد دلار دارایی و بیش از ۸۸.۶ میلیارد دلار سپرده داشت را به دست گرفت.

وقتی یک بانک سقوط می کند، اغلب سوال وحشتناک این است که «بعدی کیست؟». سایر مؤسسات مالی ممکن است به دلیل ارتباط با مؤسسه از بین رفته، به دلیل استفاده از مدل‌های تجاری مشابه یا صرفاً به دلیل تضعیف احساسات سرمایه‌گذار، در معرض خطر قرار گیرند. اگر وجوه سپرده گذاران بیش از حد بزرگ باشد که تحت پوشش طرح های بیمه سپرده قرار نگیرند، با ضرر مواجه می شوند. این دقیقاً نگرانی‌هایی بود که در اثر سقوط SVB شانزدهمین وام‌دهنده بزرگ آمریکا، پس از تلاش ناموفق برای افزایش سرمایه و کاهش سپرده‌های آن در ۱۰ مارس، ایجاد شد.

در طول آخر هفته شایعاتی در رسانه های اجتماعی در مورد مشکلات احتمالی در تعداد انگشت شماری از وام دهندگان منطقه ای منتشر شد. تصور اینکه شرکت های نگران، تصمیم به انتقال سپرده های خود به بزرگترین بانک‌ها بگیرند آسان بود. اما در ۱۲ مارس، پاسخ مشترک خزانه‌داری آمریکا، فدرال رزرو و شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) کمک کرد تا نگرانی‌ها در مورد سپرده‌گذاران از روی میز برداشته شود و در عین حال یک قربانی دیگر بانکی فاش شود.

دو روز پس از فروپاشی SVB، رگولاتورهای ایالتی، بانک سیگنچر مستقر در نیویورک را روز یکشنبه تعطیل کردند و سومین شکست بزرگ در تاریخ بانکداری ایالات متحده رخ داد. وزارت خزانه داری ایالات متحده و سایر رگولاتورهای بانکی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که تمامی سپرده گذاران سیگنچر و SVB تحت پوشش قرار داده خواهند شد و "هیچ ضرری متوجه مالیات دهندگان نخواهد بود."

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 40337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha