داستان تکراری تحریم‌ها علیه ایران؛ این بار با ادعای کمک به یک گروه تروریستی

درحالیکه در دو دهه گذشته تحریم‌ها بیش از هر زمان دیگر به ابزار سیاست خارجی ایالات متحده تبدیل شده است، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای خبر از تحریم چهار ایرانی داد که به ادعای این وزارتخانه به یک گروه تروریستی بحرینی کمک می‌کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: ایالات متحده روز سه‌شنبه (به وقت محلی) چهار نفر در ایران را به دلیل کمک به گروه «گردان‌های الاشتر» مستقر در بحرین که از سوی واشنگتن یک گروه تروریستی اعلام شده است، تحریم کرد.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی روز سه‌شنبه (به وقت محلی) در این بیانیه با طرح ادعاهایی واهی، مدعی شد: اقدام به تحریم این چهار نفر در راستای تعهد جمعی ما برای دفع خطر گروه‌ها و تهدیدهای بی‌ثبات‌کننده تحت حمایت ایران به ویژه گروه‌هایی که شرکای ما را در منطقه و سراسر جهان تهدید می‌کنند، انجام شده است.

بر اساس ادعای این بیانیه، این تحریم‌ها با هماهنگی دولت بحرین اعمال شده است.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است که افراد تحریم شده، با ارائه کمک‌های مادی، فناوری یا کالا و خدمات، به طور مستقیم یا غیرمستقیم از گردان‌های الاشتر در بحرین حمایت کرده‌اند.

به نوشته رویترز، آمریکا در سال ۲۰۱۸ سازمان گردان‌های الاشتر را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی خود قرار داده بود.

وزارت کشور بحرین نیز پیشتر دو گروه معارض این کشور که در لیست تروریستی مرکز مبارزه با تامین مالی از تروریسم قرار گرفته‌ بودند را به همکاری با ایران متهم کرد.

وزارت کشور بحرین در بیانه‌ای مدعی شد که مقر دو گروه «سرایا الاشتر» و «سرایا المختار» در ایران است و تهران به آنها کمک مالی می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این دو گروه امنیت بحرین را هدف قرار داده‌ و جرایم تروریستی مرتکب شده‌اند و در اثر اقدامات آنها تعدادی از شهروندان بحرینی و افراد مقیم در این کشور کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته بلکه با تحریم‌های پی در پی در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۹
کد خبر: 53320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha