آنالیزور ایرانی: هنگ کنگ اطلاعات تیم‌ملی را به امارات لو می‌دهد

مربی و تحلیلگر فوتبال معتقد است ایران در حال حاضر با داشتن کادر فنی و مهره‌های خوبی چون مهدی طارمی، سردار آزمون و جهانبخش که هر کدام در تیم‌های مطرح بازی می‌کنند، انتظارات را بالا برده‌اند و مطمئن است ایران شانس زیادی برای راهیابی به فینال دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مرتضی محصص در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران برای بازی برابر هنگ‌کنگ در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: در این جام ۲۴ تیم حضور دارند که اهداف همه آن‌ها مشخص است. البته در این جام هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و بازی به بازی شرایط تیم‌ها متفاوت می‌شود. بازی با هنگ‌کنگ نیز چون اطلاعات دقیق و کاملی از این تیم نداریم هرگونه پیش‌بینی کار درستی نیست.

او گفت: سخت‌ترین بازی ما برابر امارات خواهد بود تا هنگ‌کنگ و تیم ما به همراه امارات به عنوان تیم‌های برتر گروه صعود می‌کنند. به اعتقاد من برابر هنگ‌کنگ بازی راحتی خواهیم داشت، همان طور که برابر فلسطین به راحتی بازی کردیم. البته در بازی اول ۲ نیمه متفاوت داشتیم و در نیمه دوم با وجود این که گل‌های کمتری به ثمر رساندیم اما منطقی‌تر و بهتر بازی کردیم.

مربی و تحلیگر فوتبال خاطرنشان کرد: این شکلی که امیر قلعه نویی در تیم ملی پیاده کرده به نظر می‌رسد کمک کرده که به هماهنگی خوبی برسیم. اگر تیم دچار مصدومیت نشود با هماهنگی که تیم پیدا کرده قطعا بازی به بازی بهتر خواهیم شد.

محصص ادامه داد: مشکلی برای شکست دادن هنگ کنگ نداریم. سخت‌ترین بازی ما برابر امارات خواهد بود. این تیم از مربی شاخصی (پائولو بنتو) برخوردار است و بازیکنان سرعتی و تکنیکی در اختیار دارد که می‌توانند برای تیم ما خطرساز شوند.

او افزود: بازی با هنگ کنگ خیلی مهم است و وضعیت ما را در جدول مشخص خواهد کرد. بنابراین نتیجه بازی برابر هنگ‌کنگ اهمیت زیادی برای تیم ما دارد و با پیروزی برابر این تیم، خیالمان از صعود مرحله یک شانزدهم راحت خواهد شد.

این تحلیگر فوتبال ادامه داد: بعد از بازی برابر هنگ کنگ، امارات می‌تواند اطلاعات دقیق و کاملی نسبت به تیم ما داشته باشد و تک تک بازیکنان ما را آنالیز کند. بنابراین برای شکست چنین تیمی باید بازیکنان به آگاهی لازم برسند و شناخت خوبی از شرایط امارات داشته باشند تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

محصص گفت: تیم ما در حال حاضر با داشتن مهره‌های خوبی چون مهدی طارمی، سردار آزمون و جهانبخش که هر کدام در تیم‌های مطرح بازی می‌کنند، انتظارات را بالا برده‌اند و مطمئن هستیم با کادر فنی خوبی که داریم شانس زیادی برای راهیابی به فینال داریم.

او از ژاپن، کره، استرالیا، عربستان و قطر به عنوان حریفان اصلی ایران نام برد و افزود: نتایجی که در این جام کسب می‌کنیم بستگی به عملکرد حریفان دارد و قابل پیش بینی نیست که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. فراز و نشیب حریفان خیلی مهم است، چرا که مشخص می‌کند با چه تیم‌هایی بازی خواهیم کرد.

این مدرس فوتبال در پایان بیان کرد: البته فاکتور شانس را نباید فراموش کنیم، زیرا یکی از فاکتورهای تعیین کننده برای رسیدن به فینال است. به هر صورت به درایت و توانایی قلعه نویی برای انتخاب بازیکنان اعتماد کامل دارم و امیدوارم بتوانیم بعد از سالیان سال موفق به راهیابی به فینال قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.

۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 51353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha