بیداری مجدد غول خفته/صادرات چین یک ماهه ۲۱ درصد رشد کرد!

آمارهای رسمی حاکی از رشد ۲۱.۱ درصدی صادرات خارجی چین در ماه نوامبر (۱۱ آبان تا ۱۱ آذر) است که بالاتر از انتظارها و پیش بینی ها می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، در حالی که اقتصادهای بزرگ جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار رکود یا حداقل بحران شده اند آمارهای رسمی حاکی از رشد ۲۱.۱ درصدی صادرات خارجی چین در ماه نوامبر (۱۱ آبان تا ۱۱ آذر) است که بالاتر از انتظارها و پیش بینی ها می باشد.

به گزارش ایرنا از تلویزیون سی سی تی وی، داده های گمرک ملی چین که امروز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد صادرات چین در ماه نوامبر با سریعترین سرعت از فوریه ۲۰۱۸ تا کنون در حال رشد است موضوعی که کارشناسان معتقدند بیانگر تقاضای جهانی برای محصولات صنعتی و مواد اولیه از چین در آستانه آغاز واکسیناسیون کرونا در برخی از کشورهای جهان است.

گزارش حاکی است واردات نیز با رشد ۴.۵ درصدی به ۱۹۲.۶ میلیارد دلار رسیده است که از رشد ۴.۷ درصدی ماه پیش از آن هسته تر است که منجر به مازاد تجاری ۷۵.۴ میلیارد دلاری برای چین در سال جاری شده است.

داده های گمرک چین نشان می دهد صادرات محصولات مکانیکی و الکتریکی، منسوجات و محصولات پلاستیکی افزایش یافته است در حالی که صادرات پوشاک و محصولات چمدانی کاهش نشان می دهد.

کارشناسان معتقدند کند شدن رشد واردات چین نشان دهنده بهبود ضعیف بازار مصرف داخلی در مقایسه با تولیدات صنعتی است بر اساس این آمار واردات سنگ آهن نسبت به سایر کالاهای عمده افزایش یافته است به طوری که در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۲۰، چین ۱.۰۷ میلیارد تن سنگ آهن وارد کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۱۰.۹ درصد افزایش نشان می دهد.

در ۱۱ ماه اول سال جاری میلادی تجارت خارجی چین افزون بر ۴.۱۷ تریلیون دلار بوده است که رشد سالانه ۰.۶ درصدی را نشان می دهد.

بر اساس این آمار تقاضای جهانی از اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن)، اروپا و ایالات متحده به سرعت افزایش یافت، «آ. سه. آن» بزرگترین شریک تجاری چین طی ۱۱ ماه گذشته بود و ارزش تجاری آن با رشد سالانه ۵.۶ درصدی به ۶۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش ها، ایالات متحده آمریکا با ارزش تجاری ۵۲۴ میلیارد دلار و رشد ۵.۸ درصدی، سومین شریک تجاری چین در سال جاری میلادی بوده است.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
کد خبر: 10317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha