شاخص خوش بینی تجاری ژاپن همچنان منفی است

تازه ترین گزارش بانک مرکزی ژاپن نشان می دهد که خوش بینی تجاری در تولیدکننده های بزرگ این کشور همچنان منفی است.

تازه ترین گزارش بانک مرکزی ژاپن نشان می دهد که خوش بینی تجاری در تولیدکننده های بزرگ این کشور با ۱۷ واحد رشد نسبت به آخرین بررسی در شهریور ماه از منهای ۲۷ به منهای ۱۰ رسیده و همچنان منفی است.

تلویزیون ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد این بهبود در حالی صورت می گیرد که چرخ اقتصاد به ویژه در بخش خودروسازی بار دیگر به چرخش درآمده است.

یک شاخص مجزا برای شرکت های بزرگ غیر تولیدی نیز حاکی از بهبود است که در آن خوش بینی تجاری با ۷ واحد رشد نسبت به نظرسنجی قبلی به منهای ۵ رسیده است، این شاخص رستوران ها و بخش های مربوط به گردشگری را شامل می شود.

بانک مرکزی ژاپن هر سه ماه یک بار داده های نظرسنجی را منتشر می کند که در آن حدود ۹ هزار و ۵۰۰ شرکت مورد بررسی قرار می گیرند.

این نظر سنجی تفاوت بین درصد شرکت هایی که شرایط تجاری را خوب قلمداد می کنند و آنهایی که این شرایط را بد ارزیابی می کنند نشان می دهد.

پیش از این نیز گزارش ها حاکی بود به دلیل رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نرخ بیکاری در ژاپن به ۳.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، در ابتدای سال جاری میلادی نرخ بیکاری در ژاپن در حدود ۲.۳۴ درصد بود ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در زمینه عوامل اصلی اقتصادی است به عنوان مثال نرخ بیکاری آن کمتر از سایر کشورهای بزرگ صنعتی و نوظهور است.  

وزارت کار ژاپن می گوید به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیش از ۷۰ هزار نفر در سراسر کشور کار خود را از دست داده اند یا در شرف از دست دادن آن هستند.

مقامات این وزارتخانه معتقدند رقم واقعی به احتمال زیاد بیشتر است چرا که این رقم تنها شامل مواردی است که ادارات منطقه ای کار و دفاتر کاریابی دولتی از آنها خبر دارند.

مسئولان وزارت کار ژاپن از کسب و کارها می خواهند تا با استفاده از برنامه های یارانه دولت، کارکنانشان را نگه دارند. آنها همچنین به افراد بیکار برای یافتن شغل جدید کمک می کنند.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 11211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha