تولید روزانه نفت آمریکا امسال حدود یک میلیون بشکه کاهش دارد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت آمریکا امسال ۹۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱۱.۳۴ میلیون بشکه در روز می رسد که این کاهش بسیار بالاتر از پیش بینی قبلی کاهش ۸۶۰ هزار بشکه در روز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، این آژانس پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۴۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۱۰ میلیون بشکه در روز می رسد که کاهش مذکور کمتر از پیش بینی قبلی کاهش تولید به میزان ۲۹۰ هزار بشکه در روز است.

تولید نفت شیل آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا که به سقوط قیمتها منجر شد، کاهش پیدا کرده اما امیدواری به عرضه انبوه واکسن کووید ۱۹ باعث شده است تولید نفت آمریکا از سطح ماه مه که پایینترین رکورد دو سال و نیم گذشته بود، بهبود پیدا کند.

تولیدکنندگان در واکنش به بهبود اخیر قیمتها، در حال افزودن شمار دکلهای حفاری نفت هستند و دکلهای بیشتری را فعال کرده اند. با این حال اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا در مارس سال ۲۰۲۱ به کمتر از ۱۱ میلیون بشکه در روز می رسد که به دلیل کاهش تولید در ۴۸ ایالت این کشور است و نرخ کاهش تولید در چاههای فعلی از تولید در چاههای جدیدی که در ماههای آینده حفاری می شوند، پیشی خواهد گرفت.

این آژانس همچنین انتظار دارد مصرف نفت و سایر سوختهای مایع در آمریکا در سال میلادی جاری ۲.۳۸ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۸.۱۶ میلیون بشکه در روز برسد که در مقایسه با پیش بینی قبلی تغییر چندانی نشان نمی دهد. اما پیش بینی کرد تقاضای آمریکا برای نفت در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۹.۷۹ میلیون بشکه در روز برسد که افزایش کوچکتری در مقایسه با برآورد قبلی برای رشد تقاضا به میزان ۱.۶۹ میلیون بشکه در روز است.

بر اساس گزارش رویترز، اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد مصرف جهانی نفت و سوختهای مایع به ۹۲.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ می رسد که ۸. ۸ میلیون بشکه در روز کمتر از سال ۲۰۱۹ است اما در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵.۸ میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 10549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha