رشد تقاضای جهانی نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱ تسریع می‌شود

اس پی گلوبال پلتس اعلام کرد رشد سریع تر اقتصاد جهان در نیمه دوم ۲۰۲۱ باعث می شود تقاضای نفت بیش از ۶ میلیون بشکه در روز افزایش یابد ولی همچنان کمتر از سطح تقاضا در ۲۰۱۹ خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اس پی گلوبال پلتس، تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد ولی نه آنقدر که از سطح ۲۰۱۹ بگذرد، چون همه‌گیری ویروس کرونا همچنان تقاضای سوخت برای حمل و نقل مخصوصاً سوخت هواپیما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کریس میجلی، یکی از تحلیلگران بازار نفت در گلوبال پلتس گفت: «تقاضای نفت در ۲۰۲۱ بیش از ۶ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد ولی انتظار می‌رود مصرف بیش از ۲ میلیون بشکه در روز کمتر از ۱۰۱.۹ میلیون بشکه در روز سال ۲۰۱۹ باشد. طبقه متوسط که بیشتر تقاضای نفت دنیا متعلق به آنهاست، با فشار فزاینده نابرابری ثروت و آسیب های ویروس کرونا مواجه هستند».

 دورنمای ۲۰۲۱ بهبود تولید ناخالص داخلی در جهان را نشان می‌دهد که نتیجه افزایش سرعت رشد اقتصادی در نیمه دوم ۲۰۲۱ خواهد بود.

میجلی گفت: «ساخت واکسن موثر کرونا موجی از خوش‌بینی در سراسر بازارهای کالا به وجود آورده، علیرغم اینکه زیرساخت‌ها تغییری نکرده‌اند».

 وی اضافه کرد: «در حالیکه نسبت به رشد تقاضای جهانی برای نفت در بلند مدت خوشبین هستیم، انتظار داریم همه چیز در کوتاه‌مدت بدتر شود. موج دوم قرنطینه های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا و اروپا باعث کاهش تقاضا برای بنزین در سراسر فصل تعطیلات شده است».

 تحلیلگران گلوبال پلتس انتظار دارند قیمت نفت خام برنت در کوتاه مدت در محدوده بین ۴۰ تا ۴۵ دلار در هر بشکه باقی بماند ولی تا پایان ۲۰۲۱ به ۵۰ دلار در هر بشکه برسد.

۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
کد خبر: 11134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha