اکسون موبیل ۷۰۰ کارگر را در آمریکا تعدیل می‌کند

شرکت اکسون موبیل اعلام کرد بیش از ۷۰۰ کارگر خود را در هوستون اخراج می‌کند و هزینه پروژه‌های خود را در ۲۰۲۱ تا پایین ترین رقم طی ۱۵ سال گذشته کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، شرکت اکسون موبیل طبق اطلاعیه‌ای به کمیسیون نیروی ‌کار تگزاس اعلام کرد بیش از ۷۰۰ کارگر خود را در هوستون اخراج می‌کند.

این شرکت بزرگ تولید کننده نفت در آمریکا قبلا اعلام کرده بود حدود ۱۵ درصد از نیروی کار خود در کل جهان را که برابر با ۱۴ هزار نفر می‌شود، اخراج خواهد کرد، تعداد زیادی از این افراد در آمریکا خواهند بود.

 اکسون و سایر شرکت‌های نفت به خاطر سقوط تقاضا برای نفت در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا مدتهاست در حال کاهش هزینه‌های خود هستند.

 طبق این اطلاعیه، تاریخ این تعدیل نیرو دوم فوریه اعلام شده است. این ۷۰۰ شغل بخشی از ۱۹۰۰ شغلی است که پیش بینی می شود در آمریکا از بین برود. اکسون اعلام کرد بخش زیادی از این تعدیل نیرو در منطقه هوستون خواهد بود. مقر بسیاری از کسب و کارهای نفت و گاز آمریکا در این منطقه قرار دارد.

 اکسون ماه گذشته اعلام کرد ارزش دارایی‌های گاز طبیعی خود را ۱۷ میلیارد دلار پایین آورده و به ۲۰ میلیارد دلار می‌رساند و هزینه پروژه‌های خود را در ۲۰۲۱ تا پایین ترین رقم طی ۱۵ سال گذشته کاهش می‌دهد.

اکسون در پایان سال گذشته میلادی حدود ۸۸۳۰۰ نیروی کار داشت که ۱۳۳۰۰ نفر از آنها پیمانکاران بودند.

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 10927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha