برنامه ریزی کارفرمایان انگلیسی برای اخراج ۳۰۰هزار نفر

کارفرمایان انگلیس در ماه های اخیر برنامه خود برای اخراج بیش از ۳۰۰هزار نفر را اعلام کردند، چرا که بحران کرونا موجب ضرر شدید کسب‌وکار آنها شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از بی‌بی‌سی، کارفرمایان انگلیسی در ماه‌های ژوئن و ژوئیه برنامه خود را برای اخراج بیش از ۳۰۰ هزار نفر اعلام کردند چرا که شیوع ویروس کرونا موجب ضرر و زیان شدید در کسب‌وکار آنها شده بود.

۱۷۸۴ شرکت برای کاهش نزدیک به ۱۵۰ هزار شغل در ماه ژوئیه برنامه خود را اعلام کردند که نشان می‌دهد نسبت به ژوئیه ۲۰۱۹ تقریباً هفت برابر افزایش یافته است.

در ماه ژوئن ۱۸۸۸ کارفرماها برنامه خود را برای کاهش ۱۵۶ هزار شغل ارائه دادند که شش برابر افزایش نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

قرنطینه و رکود اقتصادی بی‌سابقه ناشی از شیوع کرونا، رستوران‌ها و مغازه‌ها را تعطیل و از مسافرت‌ها جلوگیری کرد و بسیاری از شرکت‌ها را مجبور به کاهش تعداد کارکنان خود کرد.

سخنگوی دولت انگلیس تأکید کرد که تاکنون از ۹.۶ میلیون شغل از طریق طرح حفظ مشاغل و همچنین پرداخت میلیاردها وام و کمک‌هزینه به هزاران کسب‌وکار محافظت کرده است.

وی گفت: ما همچنان از طریق برنامه حفاظت از مشاغل خود به حمایت از معیشت و درآمد مردم می‌پردازیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ کس ناامید و بدون فرصت نمی‌ماند. این برنامه شامل یک جایزه ۱۰۰۰پوندی برای کارفرمایانی است که می‌توانند کارمندان پرتحرک را به کار برگردانند.

شرکت‌هایی که قصد دارند ۲۰ نفر یا بیشتر از تعداد کارکنان خود را کاهش دهند، طبق قانون باید از طریق فرمی به‌نام HR۱ به دولت اطلاع دهند و بگویند که چند شغل را می‌خواهند از دست بدهند.

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کد خبر: 975
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha