پرواز بوئینگ‌ ۷۳۷ مکس در اروپا از ماه ژانویه

سازمان امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا اعلام کرد که پرواز بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس در اروپا از ماه ژانویه ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، پس از حدود ۲۰ ماه ممنوعیت پرواز هواپیماهای ۷۳۷ مکس، اتحادیه اروپا قصد دارد، مجددا مجوز پرواز آنها را از ژانویه سال آینده صادر کند.

دو مورد سقوط این هواپیماها در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ در اندونزی و اتیوپی که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، باعث شد تا در پرواز این هواپیماها از ماه مارس سال ۲۰۱۹ در تمام کشورهای جهان یکی پس از دیگری ممنوع شود.

پاتریک کای، مدیر آژانس امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا در این باره گفت: با توجه به تغییرات انجام شده در طراحی بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس، پرواز آنها ایمن شده است.  

وی تاکید کرد: ما می‌خواستیم یک بررسی کاملا مستقل انجام دهیم و بنابراین تست‌های پرواز و بررسی‌های خود را صورت دادیم.  

این مقام اروپایی گفت: تمام مطالعات ما نشان می‌دهد که بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس می‌توانند به چرخه پروازی بازگردند.  

به گزارش خبرگزاری فارس، کای ادامه داد: به احتمال زیاد ما تا ماه ژانویه تصمیمات قطعی برای پرواز هواپیماهای ۷۳۷ مکس را خواهیم گرفت.

تصمیم آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا پس از سازمان هوانوردی آمریکا مهم‌ترین اتفاق برای بازگشت هواپیماهای ۷۳۷ مکس به چرخه پروازی است؛ چراکه همین سازمان است که درباره ایمنی هواپیماهای ایرباس تصمیم می‌گیرد و بنابراین از اعتبار زیادی در صنعت هوانوردی بین‌الملل برخوردار است.

قرار است از هفته آینده روند بازگشت بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس به آسمان اروپا با صدور ابلاغیه سازمان امنیت هوانوردی اتحادیه اروپا آغاز شود.

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 7987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha