زنی که قلب اتحادیه اروپا را منفجر کرد / اوا کایلی، سیاستمدار جاه‌طلبی که فاسد از آب درآمد

اوا کایلی یونانی احتمالا باید خیلی زود از سیاست کناره‌گیری کند. او زن جوانی است که به سرعت توانست از نردبان ترقی سیاست بالا برود و به همان سرعت هم از بالای این نردبان سقوط می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رسوایی اقتصادی بی‌سابقه پارلمان اروپا باعث به هم ریختن اوضاع اتحادیه و دستگیری اعضای مهم آن شده است. "اوا کایلی" نماینده یونانی پارلمان اروپا به دلیل اتهامات فساد مالی، روز یکشنبه گذشته در بروکسل به زندان منتقل شد. قاضی پرونده کایلی در حال بررسی احتمال پرداخت مبالغ زیادی پول از سوی دولت قطر به این نماینده پارلمان اروپا برای تاثیرگذاری بر تصمیم گیری‌های پارلمان در رابطه با جام جهانی ۲۰۲۲ است.

در بررسی از خانه این نماینده کیسه های پر از پول نقد پیدا شده است. یک منبع قضایی گفته اوا کایلی در حالی بازداشت شد که کیسه های پر از پول نقد همراه داشت. به نوشته روزنامه بلژیکی "لیکو"، تحقیق قضایی حتی به پدر نماینده پارلمان اروپا نیز کشیده شد.

دستگیری اوا کایلی باعث افشا شدن فسادهای او و سایر اعضای پارلمان اروپا شده است. اما این زن کیست که با دستگیری اش قلب اروپا را مانند بمب ترکاند؟

زن جوانی که به سرعت از نردبان ترقی بالا رفت

اوا کایلی متولد ۱۹۷۸ است. او سیاست‌مدار یونانی است و پیش از عضویت در اتحادیه اروپا، در پارلمان یونان عضویت داشته است. کایلی عضو حزب سوسیالیستی پان‌ هلنی است. او سال ۲۰۰۴ در رشته معماری از دانشگاه ارسطو تسالونیکی فارغ‌ شد. او سپس تحصیلات خود را در دانشگاه پیرئوس ادامه داد و در سال ۲۰۰۸ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم سیاسی دریافت کرد. سپس وارد مقطع دکتری شد اما نتوانست تحصیلات خود را تکمیل کند.

اوا کایلی که در برخی نظرسنجی ها، یکی از زیباترین زنان سیاستمدار اروپا شناخته می شود، پیش از ورود به سیاست در تلویزیون یونان مشغول به کار بوده است. کایلی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ گوینده اخبار در کانال مگا (Mega) بود.

اوا 2

با این حال، اوا کایلی قبل از حضور در تلویزیون و در دوران دانشجویی با سیاست آشنا شد. او در سال ۲۰۰۱ رئیس انجمن دانشجویان دانشکده معماری بود و تا سال ۲۰۰۲، جوانترین عضوی بود که به عنوان عضو شورای شهر تسالونیکی انتخاب شده است.

کایلی در انتخابات ملی سال ۲۰۰۷ یونان به عنوان عضو پارلمان یونان انتخاب شد. در آن زمان، او جوانترین نماینده پارلمان بود. او کرسی خود را تا سال ۲۰۱۲ حفظ کرد. با به قدرت رسیدن حزب پاسوک (حزب سوسیالیستی پان هلنی) قدرت کایلی نیز افزایش یافت. او توانست در سال ۲۰۱۴ وارد پارلمان اروپا شود. او در پارلمان اروپا پیشرفت کرد و توانست به مراتب بالا رسیده و معاون رئیس پارلمان اروپا هم بشود.

طبل رسوایی به صدا درآمد

فساد اقتصادی اوا کایلی به سرعت باعث نابودی و سقوطش گردید. در ۹ دسامبر ۲۰۲۲، او توسط پلیس فدرال بلژیک و به دنبال تحقیقاتی در مورد جنایات سازمان یافته، فساد و پولشویی مرتبط با تلاش های لابی در حمایت از قطر دستگیر شد. بعد از بازرسی، از خانه پدری او یک چمدان پول نقد پیدا شد. به محض افشا شدن جرم، کایلی از هر دو حزب پاسوک و دموکرات که از طریق آن، در پارلمان اروپا حضور داشت، اخراج شد.

بعد از دستگیری کایلی، پلیس بلژیک دست به تحقیقات گسترده ای زد. به عنوان بخشی از تحقیقات، پلیس بلژیک به ۱۶ خانه یورش برد و حداقل چهار نفر دیگر از جمله معاون پارلمانی اروپا، فرانچسکو گیورگی را که شریک زندگی کایلی هم هست، بازداشت کرد. همچنین، پدر کایلی در قطاری با مقدار زیادی پول نقد دستگیر شد. طبق اعلام روزنامه های بلژیکی، طی بازرسی های پلیس، بیش از ۶۰۰ هزار یورو پول نقد در خانه اوا کایلی و اطرافیانش کشف شد.

در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، اداره مبارزه با پولشویی یونان اعلام کرد که تمام دارایی های کایلی و اعضای نزدیک خانواده اش را مسدود کرده است. این انسداد شامل تمام حساب های بانکی، گاوصندوق، شرکت ها و سایر دارایی های مالی او می شود. به گفته رئیس سازمان مبارزه با پولشویی یونان، یک شرکت املاک و مستغلات تازه تاسیس در آتن نیز که کایلی آن را تاسیس و اداره می کرده، پلمپ شده است.

با این اتفاقات باید گفت احتمالا اوا کایلی یونانی باید خیلی زود از سیاست کناره گیری کند. او زنی جوان است که به سرعت توانست از نردبان ترقی سیاست بالا برود و به همان سرعت هم از بالای این نردبان سقوط کند.

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 36809
منبع: خبر فوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha