اقتصاد دیجیتال آفریقا تا سال ۲۰۵۰ به ۷۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید

پیش بینی‌ها برای اقتصاد دیجیتال آفریقا نشان می‌دهد این کشور تا سال ۲۰۵۰ رشد شش برابری خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اقتصاد اینترنتی آفریقا در آینده نزدیک می‌تواند شاهد گسترش وسیعی باشد، در حالی که سه دهه گذشته تولید ناخالص داخلی این قاره از ۷۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. بر اساس گزارشات منتشر شده اخیر توسط گوگل و شرکت بین المللی مالی (IFC)، پتانسیل اقتصاد اینترنتی آفریقا، که شامل بخش‌هایی از جمله تجارت الکترونیک، لجستیک الکترونیکی، فناوری آموزشی، فناوری مالی و فناوری بهداشتی می‌شود، که یکی از بزرگترین فرصت‌های سرمایه گذاری نادیده گرفته شده در دهه گذشته است.

تولید ناخالص داخلی آفریقا را تا سال  ۲۰۵۰ چه چیزی تشکیل می‌دهد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد این بخش تا ۲۰۲۵ به ۱۸۰ میلیارد دلار می‌رسد و ۵.۲ درصد تولید ناخالص داخلی قاره آفریقا را تشکیل می‌دهد. پیش بینی می‌شود ظرفیت این بخش تا ۲۰۵۰ به ۷۱۲ میلیارد دلار برسد و ۸.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقا را در اختیار داشته باشد. این بدان معناست که اقتصاد دیجیتال آفریقا به خاطر دسترسی روز افزون به اینترنت با سریع‌تر و کیفیت‌تر، افزایش سریع جمعیت و توسعه استعدادهای فناوری، طی ۳۰ سال آینده بیش از ۶ برابر می‌شود. این رقم ۲۵ برابر بیشتر از سطح سال ۲۰۱۲ است. ظرفیت اقتصاد دیجیتال در آن زمان به سختی به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسید.

اقتصاد دیجیتال آفریقا تا سال ۲۰۵۰ به ۷۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید

همچنین به این نکته اشاره شده است که شیوع ویروس کرونا تاثیری بر توسعه این بخش در آفریقا نداشته است چرا که اقتصاد اینترنتی این قاره مقاومت گسترده‌ای از خود نشان داده است.

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 7023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha