وزیر اقتصاد آلمان: آلمانی‌ها آماده ماه‌ها محدودیت‌های سخت باشند

پتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان گفت که مردم کشورش باید آماده پذیرش چهار یا پنج ماه مقررات سخت قرنطینه برای متوقف کردن روند افزایشی ویروس کرونا باشند و نباید انتظار داشته باشند محدودیت های کنونی به سرعت کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا، آلتمایر با اشاره به شمار مبتلایان به ویروس کرونا به هفته نامه بیلدام سونتاگ گفته است که ما هنوز از شرایط بحرانی بیرون نرفته ایم و نمی توانیم اقتصاد را پیاپی تعطیل و راه اندازی کنیم.

آلمان برای مهار موج دوم همه گیری ویروس کرونا که مانند دیگر کشورهای اروپایی دچار آن شده است، رشته اقداماتی به نام "نور  قرنطینه" به اجرا گذاشته است. تازه ترین داده های موسسه رابرت کخ برای بیماری های واگیردار در روز یکشنبه نشان داد که شمار موارد ابتلای تائید شده در آلمان از حدود ۱۷ هزار به بیش از ۷۹۰ هزار مورد جهش کرده است. آمارهای مربوط به روزهای تعطیل آخر هفته به علت محاسبه نشدن همه آمارهای محلی، کمتر از میزان واقعی است.

به گزارش رویترز، آلتمایر به این نشریه آلمانی گفت: آلمان باید از کاهش بسیار سریع محدودیت ها خودداری کند. چنانچه نخواهیم مانند چند هفته پیش فرانسه روزانه ۵۰ هزار مبتلا داشته باشیم، نباید همیشه در باره امکان کاهش برخی محدودیت ها، گمانه زنی کنیم. همه کشورهایی که محدودیت ها را زودهنگام لغو کرده اند، تاکنون بهای بسیار بالایی از نظر از دست رفتن جان انسان ها پرداخت  کرده اند.

سخنان آلتمایر همانند دیگر سیاست گذاران برجسته آلمان مانند ینس اشپان وزیر بهداشت این کشور است که در نشست مجازی روز شنبه حزب محافظه کار آنگلا مرکل صدراعظم گفته بود: هفته ها و حتی شاید ماه های سختی در پیش داریم.

فرانک اولریچ مونتگمری رئیس آلمانی انجمن جهانی پزشکی با هشدار در باره احتمال کمبود تخت های بیمارستانی و کارکنان درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور در گفت گو با روزنامه آگسبرگر الگماینه، افزود: بنا بر پیش بینی من، باید در باره برقرار کردن محدودیت های بیشتر به جای کاهش آنها سخن بگوئیم.

در همین حال پلیس فرانکفورت روز شنبه برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان مخالف قرنطینه و مقررات سخت بهداشتی، از دستگاه آبپاش  استفاده کرد و در پایان با توجه به اجرا نکردن مقررات بهداشتی مانند کاربرد ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، وادار به پراکنده شدن آنان شد.

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 6827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha