ضرورت تشکیل «هیئت هدایت نقدینگی» برای رفع مشکلات اقتصادی کشور

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هیئت شبانه‌روزی متخصّص برای هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید تشکیل شود بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد چرا که نطفه همه مشکلات اقتصادی به انباشت نقدینگی و عدم هدایت آن معطوف می‌شود.

 به گزارش رادار اقتصاد حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر حذف و جلوگیری از واردات کالاهای لوکس به کشور گفت: مقام معظم رهبری در اظهارات خود به تشکیل «هیئت شبانه‌روزی متخصّص برای هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید» اشاره کردند لذا اگر این کارگروه فراهم شود بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد چرا که نطفه همه مشکلات اقتصادی به انباشت نقدینگی و عدم هدایت آن معطوف می‌شود.
وی تاکید کرد: این نقدینگی است که باعث می‌شود تا منابع به سمت قاچاق، واردات بی رویه و صادرات نفت خام سوق داده شود و نهایتا از حرکت منابع به سمت تولید جلوگیری کند. بنابراین جلوگیری از رشد واردات کالاهای لوکس به کشور مستلزم کنترل نقدینگی است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ریشه و زیربنای بسیاری از مشکلات اقتصادی، نقدینگی است اظهار داشت: طبیعتا زمانی که ما شاهد واردات کالای لوکس به کشور هستیم علاوه بر اینکه این مسئله به تولید همان کالا در کشور آسیب می‌زند، باعث ایجاد یک شکاف طبقاتی خواهد شد به عنوان مثال افرادی که خودروهای میلیاردی استفاده می‌کنند در ایجاد این شکاف طبقاتی نقش دارند چرا که برخی حتی قدرت خرید خودرو را نداشته و یا اگر خودرویی خریداری می‌کنند، آن خودرو، خودرویی پیش پا افتاده است.
وی در ادامه با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری پیرو اصلاح ساختار بودجه، نظام مالیاتی و نظام بانکی گفت: قطعا پرداختن به این سه نکته هم مستلزم توجه به حجم نقدینگی در کشور است.
عضو کمیسیون «برنامه،بودجه و محاسبات» مجلس گفت: تمامی موارد که مقام معظم رهبری به نوعی به آن اشاره داشتند به عدم توجه به نقدینگی باز می‌گردد چرا که نقدینگی به هر سمتی حرکت کند به مانند سیل ویرانگر خواهد بود.

۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 582

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha