معمای ترور فرد شماره ۳ حماس؛ چه بر سر مروان عیسی آمده است؟

منابع فلسطینی می‌گویند که معلوم نیست پس از ترور مروان عیسی، سومین مقام ارشد حماس توسط ارتش اسرائیل، چه بر سر او آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، منابع فلسطینی در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی مستقر در انگلیس تائید کرده‌اند که مروان عیسی، معاون فرمانده شاخه نظامی حماس و سومین مقام ارشد این گروه در محلی حضور داشت که هفته گذشته مورد حمله اسرائیل قرار گرفت.

به گزارش الشرق الاوسط، عیسی مورد اصابت قرار گرفته اما سرنوشت او مشخص نیست. همچنین به گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، ظاهرا این اولین‌بار است که «منابع آگاه» مستقر در غزه اذعان می‌کنند که عیسی در محل بوده است.

عیسی به عنوان معاون محمد ضیف، رئیس گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس خدمت می‌کند. اعتقاد بر این است که آن‌ها همراه با یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه طراح عملیات طوفان الاقصی بوده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، مقامات امنیتی اسرائیل در جلسه روز جمعه کابینه امنیتی به وزرا گفتند که همه نشانه‌ها حاکی از آن بوده که عیسی در این حمله کشته شده است. با این حال، ارتش هشدار داد که این موضوع هنوز به طور کامل تأیید نشده و در عین حال، حماس همچنان از تأیید یا تکذیب مرگ عیسی خودداری می‌کند.

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۷
کد خبر: 53495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha