افزایش ۱۰۰۰ همتی تسهیلات بانکی / کدام بانک‌ها وام بیشتری پرداخت کردند؟ + آمار

تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به بخش‌های مختلف اقتصادی طی ۱۰ ماهه نخست امسال به بیش از ۴ هزار و ۳۰۸ همت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پرداخت تسهیلات بانکی طی ۱۰ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به بخش‌های مختلف اقتصادی طی ۱۰ ماهه نخست امسال به بیش از ۴ هزار و ۳۰۸ همت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

طی ۱۰ ماهه نخست سال گذشته معادل ۳ هزار و ۳۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده بود که این میزان در ۱۰ ماهه نخست امسال حدود هزار همت افزایش یافته و به بیش از ۴ هزار و ۳۰۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

photo_2024-02-12_12-15-16

کاهش وام‌های بانکی در دی ماه

بررسی آمار وام‌های بانکی پرداخت شده در سال جاری به تفکیک ماه‌ها حاکی از آن است که در دی ماه امسال شبکه بانکی معادل ۴۴۷ همت وام در قالب یک میلیون ۵۸۹ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به آذر ماه از نظر ارزش بیش از ۱۵ درصد و از نظر تعداد ۶ درصد کاهش داشته است.

طی ۱۰ ماهه نخست امسال بیشترین تسهیلات بانکی در شهریور ماه پرداخت شده که حدود ۶۵۰ همت بوده، همچنین کمترین میزان تسهیلات پرداختی نیز مربوط به فرودین ماه بوده که در این ماه حدود ۱۸۱ همت بوده است.

photo_2024-02-12_12-15-19

ملت، بزرگترین پرداخت کننده وام

بر اساس آنچه بانک مرکزی منتشر کرده ۲۹ بانک کشور طی ۱۰ ماهه نخست امسال بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ همت تسهیلات پرداخت کرده‌اند که در میان آنها بانک ملت رکوردار بیشترین وام پرداختی است.

بانک ملت به عنوان بزرگترین اعطاکننده وام طی ۱۰ ماهه نخست امسال حدود ۷۱۲ همت تسهیلات پرداخت کرده، به بیان دیگر طی این دوره بانک ملت حدود ۱۶.۵ درصد از تسهیلات پرداختی شبکه بانکی را پوشش داده است.

پس از بانک ملت، بانک‌های تجارت و ملی با پرداخت تقریبا ۵۰۰ همت تسهیلات طی ۱۰ ماهه نخست امسال در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین میزان وام پرداختی قرار دارند.

کمترین میزان تسهیلات پرداختی طی دوره مورد بررسی نیز به بانک سرمایه تعلق دارد که معادل ۱.۲ همت بوده است.

میزان تسهیلات پرداختی بانک به عوامل مختلفی از جمله میزان سرمایه و منابع در اختیار بانک قرار دارد و این متغیر نمی‌توان به عنوان شاخصی برای مقایسه عملکرد بانک‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین حجم قابل توجهی از تسهیلات تکلیفی دولت بر دوش بانک‌های بزرگ گذاشته می‌شود که این امر در میزان تسهیلات پرداختی آنها اثرگذار خواهد بود.

photo_2024-02-12_12-15-12

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 52380
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha