بمباران شدید رفح با سلاح های ممنوعه

منابع خبری از جنایت جدید اسرائیل در شهر رفح و استفاده از سلاح‌های ممنوعه در آن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در حملات و بمباران بامداد امروز رژیم صهیونیستی علیه رفح در جنوب نوار غزه، حدود ۱۰۰ نفر شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که بیشتر قربانیان زن و کودک هستند.ارتش اسرائیل کشته شدن ۲ سرباز خود در نبردهای خان یونس در جنوب نوار غزه را تایید کرد.

مدیر بیمارستان «الکویت» در رفح نیز اعلام کرد که که رژیم صهیونیستی از سلاحی علیه این شهر استفاده کرده که از نظر بین‌المللی ممنوعه و نامتعارف است.

وی از قطع شدن دست و پاها، آنوریسم مغزی و سوختگی برخی قربانیان خبر داد.

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

رسانه صهیونیستی «کان» هم بتازگی گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواسته که از عملیات نظامی و حمله به رفح به ویژه در ماه (مبارک) رمضان خودداری کند.

این در حالی است که حماس، عربستان، امارات، قطر و شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا نیز نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

واکنش تند آلمان درباره حمله اسرائیل به رفح

وزیر امور خارجه آلمان گفت که گسترش عملیات اسرائیل در شهر رفح واقع در جنوب غزه «عملا غیر قابل توجیه» خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان خاطرنشان کرد که این شهر «پرجمعیت‌ترین مکان» در غزه است و تصور می‌شود حدود یک میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده باشد.

منابع فلسطینی اعلام کردند مصر به گروه‌های فلسطینی اطلاع داده که تصمیم به ممانعت از نفوذ اسرائیل از مرزهای رفح گرفته است.

او به گروه رسانه‌ای «آ.ار.د» (RND) گفت آلمان و ایالات متحده برای رژیم صهیونیستی کاملا روشن کردند که «مردم غزه نمی‌توانند ناگهان آب بشوند و بروند داخل زمین.»

در حالی که رژیم صهیونیستی می‌گوید نیروهایش در حال نزدیک شدن به شهر مرزی رفح هستند، صدها هزار فلسطینی که از ترس درگیری‌ها و تهاجم‌ها به این شهر گریخته‌اند، ممکن است دیگر جایی برای رفتن نداشته باشند. رفح در چهار ماه گذشته با حجم زیادی از جمعیت فلسطینی‌ها روبرو شده و مردم در چادرها، پناهگاه‌های موقت، مدارس و مساجد می‌خوابند. اوایل جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس، رفح منطقه‌ای امن از سوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام شد، اما در نهایت با حملات هوایی این رژیم مواجه شد.

رفح تنها بخشی از غزه است که از طریق گذرگاه مرزی با مصر و از آنجا می‌شود مواد غذایی محدود و سایر کمک‌ها به این باریکه وارد شود.

آنالنا بربوک همچنین خواستار اجرای راه‌حل ۲ دولتی شد و استدلال کرد که این راهکار نیازمند تضمین‌های امنیتی بین‌المللی، اصلاح تشکیلات خودگردان فلسطین و برچیدن شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری است. او از برقراری آتش‌بس جدید و آزادی اسرای صهیونیست که در کنترل مقاومت حماس هستند، به‌عنوان «پیش‌نیاز مذاکرات صلح بیشتر» حمایت کرد.

در همین حال سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت:‌ می‌خواهم بر نگرانی عمیق خود در مورد تشدید خصومت‌ها در خان یونس (شهری واقع در جنوب غزه) تاکید کنم که منجر به افزایش تعداد آوارگان داخلی پناهنده به رفح در روزهای اخیر شده است. هزاران فلسطینی همچنان به جنوب فرار می‌کنند، در حالی که این منطقه میزبان بیش از نیم میلیون از ۲.۳ میلیون جمعیت غزه است. رفح «زودپز ناامیدی» است و ما از اتفاقات بعدی می‌ترسیم.

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 52305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha