استقرار گسترده تانک‌های مصری در مرز رفح/ عباس: اسرائیل به دنبال راندن فلسطینیان از نوار غزه است

ارتش مصر حضور خود را در امتداد گذرگاه رفح تشدید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ارتش مصر حضور خود را در امتداد گذرگاه رفح تشدید کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز شامگاه، ارتش مصر حضور نظامی خود در نزدیکی گذرگاه رفح را تقویت کرده است. گذرگاه رفح تنها مسیر زمینی به نوار غزه است که در کنترل ارتش اسرائیل قرار ندارد. به نوشته این خبرگزاری، در حال حاضر ارتش مصر ۴۰ تانک و نفربر زرهی در امتداد مرز رفح مستقر کرده است.

مصر در حالی حضور نظامی خود در مرزهای غزه را تقویت کرده که طی روزهای گذشته گزارش‌های زیادی از احتمال شروع عملیات گسترده ارتش اسرائیل در شهر رفح، در جنوب نوار غزه، منتشر شده است. تصور می‌شود در صورت آغاز حملات گسترده ارتش اسرائیل در رفح، ده‌ها هزار تن از مردم و ساکنان غزه به سمت مرزهای مصر فرار کنند.

در همین شرایط، دفتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای طرح اسرائیل برای گسترش حملات نظامی به منطقه رفح را «تلاشی برای راندن فلسطینیان از نوار غزه» دانست.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد حملات گسترده‌ای را در شهر مرزی رفح در جنوب نوار غزه ترتیب دهد. محمود عباس در این بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل خواست که به این موضوع توجه کند «زیرا برداشتن این گام از سوی اسرائیل، امنیت و صلح در منطقه و جهان را تهدید می‌کند و از تمام خطوط قرمز می‌گذرد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد به ارتش اسرائیل و نهادهای نظامی این رژیم دستور داده است تا برنامه‌هایی را برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی از جنوب نوار غزه و انهدام گردان‌های باقی‌مانده حماس در این منطقه پیش ببرند.

دفتر بنیامین نتانیاهو با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده هدف اسرائیل از این حمله، نابودی چهار گردان باقی‌مانده از حماس در رفح است.

تخمین زده می‌شود بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در منطقه رفح پناه گرفته‌اند. اسرائیل پیش از حمله به شمال غزه به ساکنان این مناطق دستور داده بود برای حفظ جانشان باید به مناطق جنوبی، از جمله رفح، بروند.

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 52231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha