بهشت زهرا پر شد؟ / آرامستان جدید تهران کجاست؟

محمد جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا(س) از افتتاح یک آرامستان جدید در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مدیرعامل سازمان بهشت‌ زهرا(س) روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح پیاده راه فرهنگی بین گلزار شهدا و حرم امام خمینی(ره) در حال اجراست و از سوی دیگر یک قطعه شهدا بهسازی شده است. بهسازی قبور شهدا قرار است با همکاری خانواده معظم شهدا انجام شود. در این طرح زیرساخت‌های گلزار شهدا بهبود می‌یابد و موضوع گویاسازی مزار شهدا در دستور کار است.

وی با بیان اینکه نیاز داریم که اسناد شهدا را حفظ کنیم و با فناوری روز این اسناد را روی سنگ مزار قرار دهیم که با گوشی تلفن همراه بتوان به اطلاعات این شهدا دست پیدا کرد، یادآور شد: این اقدام آغاز، محتوای آن تأمین و نرم‌افزار آن هم طراحی شده است.

ساخت یادمان شهدا در میادین و صحن‌های خالی شهدا

تاجیک با اعلام اینکه یادمان شهدا در میادین و صحن‌های خالی شهدا ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: جدار پیرامونی گلزار شهدا نیز در دستور کار است که به دنبال آن، فضای مورد نظر به فضای فرهنگی تهران تبدیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه از طریق اسکن و QR کد می‌توان به اطلاعات و زندگی نامه شهید دست پیدا کرد، گفت: تاکنون این امر برای مزار ۱۵ شهید در قطعات مختلف انجام شده و تا پایان سال ۱۴۰۳ به نتیجه می‌رسد. در این طرح، آن چیزی که به عنوان آثار هویتی شهید از سنگ مزار تا حجله شهید وجود دارد، حفظ می‌شود. سنگ مزار سه هزار شهید تا پیش از دوره ما عوض شده بود که ما جلوی این امر را گرفتیم؛ چراکه باید آثار آنها حفظ شود.

تاجیک با بیان اینکه آرامستان بهشت زهرا(س) حداکثر تا آخر سال بعد قابلیت دفن دارد، گفت: البته عده‌ای از قبل قبر خریداری کرده‌اند و از ۱۸۰ ورودی متوفی روزانه، ۵۰ نفر در قطعات جدید دفن می‌شوند.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی همچنین تصریح کرد: به کمک شهردار و شورا نقطه‌یابی و تملک و ایجاد آرامستان‌های جدید در دستور کار قرار گرفته و حداقل سال بعد یک آرامستان ایجاد می‌شود که با توجه به حساسیت‌ها، مکان آن در آینده اعلام می‌شود. در مجموع در چهار نقطه در تهران قرار است آرامستان جدید احداث شود که شامل جنوب شرق، شمال شرق، شمال غرب و جنوب غرب است.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴
کد خبر: 52124
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha