چینی‌ها ۳ مجموعه ورزشی برای شهرداری می‌سازند

قرار است چینی ها در سالی که باید به رونق تولید ملی کمک کنیم برای شهرداری تهران ورزشگاه بسازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نشست خبری مرحله پایانی (قهرمانی شهر ۲) در سالن جلسات برگزار شد. در این نشست حسین اوجاقی مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: وظیفه ما ترویج ورزش همگانی است و برگزاری جشنواره ها و این گونه رقابت ها ابزاری است برای ترویج ورزش همگانی.

در ادامه امین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز گفت: در دوره اخیر مدیریت شهری حوزه ورزش، با سرانه‌های ورزشی که فاصله زیادی با استانداردها داشت مواجه بودیم، همچنین مشکل جدی در زیرساخت‌ها و مجموعه‌های ورزشی داشتیم. باید این زیرساخت‌ها را به مدار خدمت برمی‌گرداندیم که ۶۹ مکان ورزشی به مدار برگشته و همچنین بازسازی و نوسازی نیز در دستورکار است.

وی افزود: بحث گسترش فضاهای ورزشی را هم داریم و به سمت توسعه می‌رویم. بیش از ۳۰ مجموعه منطقه‌ای به مجموعه‌های ما اضافه شده ولی نسبت به استاندارد سازمان، فاصله داریم. امیدواریم همه این موضوعات نویدبخش سال خوبی در ۱۴۰۳ باشد و توان سازمان ورزش به این‌جا برسد که میزبان رویدادهای داخلی و خارجی باشیم.

وی درباره تهاتر میان شهرداری تهران با وزارت ورزش در مجموعه ورزشی تختی گفت: پروژه شهید شوشتری یکی از پروژه‌های بزرگ تهران است و اثر زیادی بر روی ترافیک تهران دارد. اجرای این پروژه منوط به یک تهاتر میان وزارت ورزش و شهرداری بود. گفت‌وگوها انجام شد و لایحه به صحن شورا رفت و مصوب شد که انجام شود. با این پروژه، چیزی از زیرساخت ورزشی کم نمی‌شود و از طرف دیگر گره ترافیکی به ویژه در شرق تهران هم باز می‌شود. با این وجود و با توجه به اینکه سازمان ورزش بخشی از اماکن خودش را در اختیار وزارت ورزش قرار داد، مقرر شد شهرداری بودجه ۲ هزار میلیاردی قرار بدهد تا زیرساخت‌های مورد نظر را جایگزین کند. لایحه این موضوع در اختیار شورای شهر قرار گرفته و آنها نیز پیگیر هستند تا املاک مورد نظر اضافه شود.

وی ادامه داد: می‌خواهم یک خبر خوب هم بدهم و آن هم این است که یک بسته بزرگ توسط شهردار در مذاکره با چینی‌ها به جلو می‌رود که یکی از آنها در حوزه ورزش و تفریحات و گردشگری است.‌ تیم معاونت اجتماعی در حال مذاکره برای سه مجموعه بزرگ است. یکی مربوط به مجموعه ورزشی و یک استادیوم ۳۰ هزار نفری است، مجموعه دوم برای افراد دارای معلولیت است و مجموعه بعدی را با نگاه دانش‌آموزی جلو می‌بریم. مذاکرات برای سرمایه‌گذاری و همچنین مشارکت است. البته تفاهم‌نامه لازم از سوی دوطرف امضا شده است.

۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
کد خبر: 51301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha