خطوط هوایی لاتام ۱۳ هزار نفر را به خاطر بحران کرونا اخراج کرد

خطوط هوایی لاتام بزرگترین شرکت هواپیمایی در آمریکای جنوبی اعلام کرد که از ماه مارس تاکنون حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ کارمند که تقریبا ۳۰ درصد از نیروی کار شرکت را تشکیل می دادند را در پی شیوع کرونا اخراج کرده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، خطوط هوایی لاتام که بزرگترین شرکت هواپیمایی در آمریکای جنوبی محسوب می شود، روز سه شنبه اعلام کرد که از ماه مارس ۱۲ هزار و ۶۰۰ کارمند یا تقریبا ۳۰ درصد از نیروی کار خود را به دلیل کاهش شدید تقاضا برای سفر هوایی درپی شیوع کرونا اخراج کرده است.

به گفته این شرکت، تعداد کارمندان آن از تقریبا ۴۳ هزار نفر در آمریکای لاتین و ایالات متحده به حدود ۳۰ هزار نفر تا روز سه شنبه رسیده است.

لاتام همچنین از ضرر خالص ۸۹۰ میلیون دلاری خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در اثر این بیماری همه گیر که در ماه مه این شرکت را به سمت ورشکستگی کشاند، گزارش داد.

رامیرو آلفونسین مدیر مالی شرکت لاتام به خبرنگاران گفت: بیماری کووید-۱۹ تأثیر بسیار مهمی داشته است که در تعداد کارمندان شرکت این قضیه منعکس می شود.

در حالی که کارمندان قبلاً حقوق خود را در اواخر ماه مارس هنگامی که شیوع کرونا منجر به محدودیت های مسافرتی گسترده در منطقه شد، به نصف کاهش داده بودند این شرکت گفته بود که تا ماه سپتامبر نیروی کار خود را ۲۰ درصد کاهش خواهد داد.

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 517
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha