تعداد بیکاران آمریکایی به حدود ۱۱ میلیون نفر رسید

همان طور که پیشتر انتظار می‌رفت، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه نوامبر باز هم کاهشی شد و رقم ۶.۷ درصد را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اسوشیتدپرس، این نرخ بیکاری که ۰.۱ درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول هشت ماه اخیر است.

طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که ۳۲۶ هزار نفر کمتر از ماه قبل است. با این حال نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری ۳.۵ درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آن که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده شود. آمریکا بزرگ ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۲۸۰ هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.  

به گزارش ایسنا، طی این مدت ۱۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار آمریکایی شاغل بوده اند که ۷۴ هزار نفر کمتر از ماه قبل است. نرخ مشارکت طی این ماه به ۶۱.۵ درصد رسیده که ۱.۹ درصد از ماه قبل کمتر بوده است. 

گریگوری داکو، اقتصاد دان موسسه کپیتال اکونومیکس نیز گفت: آسیبی که از بحران بزرگ ناشی از کرونا به ما تحمیل شده، واقعا عمیق است و مدت زیادی طول خواهد کشید تا بازار کار بتواند خود را به سطح قبل از بحران باز گرداند.

از آنجا که اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به سطوح قبل از بحران است انتظار می رود روند کاهشی نرخ بیکاری و استخدام نیروهای جدید کماکان ادامه داشته باشد. 

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰ معادل ۶.۲ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۲۰ با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 9855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha