تعداد افراد شاغل در آمریکا ۱۰ میلیون نفر کمتر از ابتدای بحران کرونا است

ماه‌های اولیه پاندمی کرونا در آمریکا با بیکاری ۲۲ میلیون آمریکایی همراه بود علی‌رغم وعده مسئولان این کشور برای بازگشت سریع اقتصاد، همچنان میلیون‌ها نفر بیکار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ماه‌های اولیه پاندمی کرونا در آمریکا با بیکاری ۲۲ میلیون آمریکایی همراه بود علی‌رغم وعده مسئولان این کشور برای بازگشت سریع اقتصاد، همچنان میلیون‌ها نفر بیکار باقی مانده‌اند.

در اوایل بحران کرونا مقامات آمریکایی برای آرام کردن جامعه از ریکاوری «وی شکل» (سریع) قریب‌الوقوع اقتصاد خبر می‌دادند در حالی که اکنون با گذشت ماه‌های زیادی از آغاز بحران همچنان ۱۰ میلیون نفر از افراد بیکار شده به سر کار خود بازنگشته‌اند.

گزارش اخیر مشاغل آمریکا هم نگران‌کننده بود و نشان داد در ماه نوامبر تنها ۲۵۴ هزار شغل به اقتصاد اضافه شده و نرخ بیکاری به ۶.۷ درصد رسیده است. این نشان دهنده آرامش قبل از طوفان است.

دانیل ژائو، اقتصاددان سایت کاریابی گلس‌دور، به سی‌ان‌بی‌سی گفت: مشاغلی که در این ماه افزوده شدند بیشتر از مشاغلی بودند که کارگران خود را به طور موقت به مرخصی اجباری فرستاده بودند و این نشان‌دهنده بازگشت این افراد به سر کار بود و در واقع شغل جدید کمتر ایجاد شد. به این ترتیب میلیون‌ها آمریکایی در آستانه بیکاری دائمی قرار گرفته‌اند.

همچنین گزارش مشاغل ماه نوامبر آمریکا نشان داد که ۳.۹ میلیون آمریکایی بیش از ۲۷ هفته بیکار بوده‌اند که این بیکاری بلندمدت محسوب می‌شود. این نوع بیکاری با مشکلاتی مانند افسردگی شدید، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس همراه است.

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 10509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha