آقای قلعه‌نویی؛چرا دعوا دارید؟/ تاکتیک مدرن گواردیولا این نبود!

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی پس از پایان دیدار با هنگ‌کنگ، یکی از بدترین و تحریک‌آمیزترین مصاحبه‌هایش را انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد پس از نمایش دور از انتظار تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ و تایید اغلب کارشناسان، بازیکنان و اهالی فوتبال کشور بر این مسئله، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری، صحبت‌هایی عجیب بر زبان آورد.

قلعه‌نویی که ظاهرا قرار نیست دلش با منتقدان رسانه‌ها صاف شود، همان حرف‌های همیشگی را پیش کشید و دوران مربیگری کیروش را با حرف‌های تازه‌اش شخم زد. او دوباره به منتقدان حمله کرد؛ این بار به بهانه این‌که آن‌ها در ۸ سال گذشته هیچ حرفی نمی‌زدند اما امروز انتقاد می‌کنند. قلعه‌نویی حتی حمایت رئیس‌جمهور وقت از تیم ملی ایران را دلیلی بر روزگارِ خوش گذشته ذکر کرد! در حالی که به دلیل عصبانیت بیش از حد فراموش کرد قبل پرواز همین تیم ملی به مقصد دوحه، فرمانده سپاه پاسداران در دیداری حضوری به صورت ویژه از سرمربی تیم ملی و بازیکنانش حمایت کرد.

امیر قلعه‌نویی که در نشست خبری تیم ملی عصبانی بود، فراموش کرد اگر تعدادی از منتقدان در گذشته سکوت کرده بودند، او و همفکرانش اجازه ندادند سکوت آن‌ها حکمفرما باشد؛ چرا که امیر منتقد اصلی تیم ملی و سرمربی‌اش بود و به کیروش لقب اجنبی و به حامیانش عنوان اجنبی‌پرست داده بود؛ این مورد خاص را که قلعه‌نویی لابد به یاد دارد؟ً

مطلب بعدی این‌که ما به جام ملت‌های آسیا رفته‌ایم تا از حرفه‌ای‌های فوتبال قاره درس بگیریم. بزرگ‌ترین درس را تا این لحظه، سرمربی ژاپن به مخاطبان این تورنمنت داد که پس از شکست تیمش مقابل عراق، به احترام ژاپنی‌ها تعظیم کرد و وعده حل مشکلات فنی را داد. هیچ‌کدام از مربیانِ تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها از تحلیل تیم‌های خود غافل نشده‌اند و به منتقدان و رسانه‌ها حمله نکرده‌اند. قلعه‌نویی هم نیک می‌داند این کار بی‌فایده است؛ چون حتی یک مربی در دنیا وجود ندارد که یک‌تنه با رسانه‌ها مبارزه کند و عجیب است که او بر انجام این کارِ بی‌حاصل اصرار دارد.

بی‌گمان این منتقدان نیستند که تیم ملی را تمرین می‌دهند، ترکیب را می‌چینند، طراحی تاکتیکی می‌کنند، تغییرات پیاپی در کلیت تیم ایجاد می‌کنند و... همه این کارها بر عهده امیر قلعه‌نویی است. این منتقدان نیستند که تیم ملی را در دیدار با هنگ‌گنگ هدایت می‌کنند، این منتقدان نیستند که مانند قلعه‌نویی، ادعای اجرای تاکتیک‌های مدرن گواردیولا را در تیم‌های خود دارند. مردم هم بازی ما با هنگ‌کنگ را دیدند و هیچ اثری از تاکتیک‌های گواردیولای بزرگ در آن نیافتند. این‌که قلعه‌نویی به این صورت به جنگ رسانه‌ها در کوران رقابت‌های جام ملت‌ها می‌رود، چه چیزی را نصیب او می‌کند؟ چه کسی از شعله‌ور شدن آتش اختلافات در جام ملت‌ها سود می‌برد؟

پس از پایان دیدار با هنگ‌کنگ فرصتی عالی نصیب امیر قلعه‌نویی شده بود تا همراهی و همدلی را با جمله‌های تاثیرگذار و فروتنانه زیاد کند اما او طبق معمول عملکرد فنی تیم ملی را تحسین کرد و ایراد را در گل نکردن توپ‌هایی دانست که بازیکنان در انجام این فرضیه‌ها ناتوان هستند. او حتی اشتباهات مداوم ساختار خط دفاع را ناشی از ناکامی بازیکنان در گشودن دروازه حریف دانست و گفت ما هر طور فکر کنیم در مراحل بعدی به یکی از این دو تیم (ژاپن و کره جنوبی) می‌خوریم. بله، قلعه‌نویی این واقعیت را می‌داند به زودی در جام ملت‌ها با یکی از سرسخت‌ترین تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها مواجه می‌شویم. امیدواریم در این صورت، برنده میدان «ایران» باشد اما اگر به هر دلیلی این اتفاق رخ ندهد، می‌شود حدس زد در کنفرانس پس از بازی، چه اتفاقاتی رخ خواهد داد...

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
کد خبر: 51453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha