پیروزی رویایی مردان مانچینی در لحظه آخر + فیلم خلاصه بازی

تیم ملی عربستان در یک بازی دراماتیک و جذاب موفق شد بردی ۲ بر یک را در نبرد با تیم ملی عمان به‌دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به آخرین دیدار خود در دور اول مرحله گروهی رسید؛ آن‌هم در شرایطی‌که پیش از برگزاری رویارویی تیم‌های ملی عربستان و عمان، نبرد تیم‌های ملی تایلند و قرقیزستان برگزار شد و این مسابقه با برتری ۲گله تایلندی‌ها خاتمه یافت تا آن‌ها در اولین گام، بردی ارزشمند را به‌دست آورند و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به تیم‌های ملی عربستان و عمان، به صدر گروه ششم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ راه پیدا کنند.

تیم‌های ملی عربستان و عمان در شرایطی سه شنبه شب از ساعت ۲۳ به وقت تهران رودرروی هم قرار گرفتند که این مسابقه، هم حساس‌ترین دوئل دور اول مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ بود و هم اینکه آخرین نبرد دور اول مرحله گروهی محسوب می‌شد؛ چرا که از فردا (چهارشنبه) قرار است مسابقات در دور دوم مرحله گروهی پیگیری شود و به نظر می‌رسد که از فردا رفته‌رفته چهره تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی مشخص خواهد شد و در رویارویی امشب، شاگردان روبرتو مانچینی و برانکو ایوانکوویچ به دنبال ثبت یک شروع موفق بودند.

ترکیب تیم ملی عربستان

احمد الکسار، علی البلیهی، علی لاجامی، حسان التمبکتی، سعود عبدالحمید، ناصر الدوسری، محمد کنو (از دقیقه ۸۳: فیصل الغامدی)، عبدالله الخیبری (از دقیقه ۷۵: مختار علی)، سامی النجعی (از دقیقه ۶۳: عبدالله ردیف)، سالم الدوسری (از دقیقه ۸۳: فراس البریکان)، صالح الشهری (از دقیقه ۷۵: عبدالرحمان غریب)

سرمربی: روبرتو مانچینی

ترکیب تیم ملی عمان

ابراهیم المخینی، خالد البریکی، احمد الخمیسی، احمد الکعبی، ارشد العلوی، حارب السعدی، جمیل الیحمدی، عبدالله فواز (از دقیقه ۷۳: تمیم البلوشی (از دقیقه ۸۷: علی البوسعیدی))، صلاح الیحیایی (از دقیقه ۷۸: فهمی بیت دوربین)، محسن الغسانی (از دقیقه ۷۳: عبدالرحمان مشیفری) و عصام الصبحی (از دقیقه ۴۶: معتز صالح)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

فیلم خلاصه بازی عربستان ۲ - عمان ۱

۲ تیم با قضاوت اوانز شان رابرت از استرالیا کار خود را در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه آغاز کردند. در دقایق ابتدایی مسابقه، بازی نزدیک و کم‌موقعیت دنبال شد تا اینکه محسن الغسانی در محوطه جریمه تیم ملی عربستان سرنگون شد که بعد از مشورت داور استرالیایی با اتاق (VAR)، اوانز شان رابرت نقطه پنالتی را نشان داد و صلاح الیحیایی موفق شد در دقیقه ۱۴ گل اول مسابقه را به سود تیم ملی عمان به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی عمانی‌ها، توپ‌ومیدان در اختیار بازیکنان تیم ملی عربستان قرار گرفت و شاگردان مانچینی با حملات پی در پی در سودای رسیدن به گل برتری بودند اما ایستادگی خط دفاعی عمان و درخشش دروازه‌بان باعث شد تا در نیمه نخست با برتری یک‌گله عمانی‌ها خاتمه یابد.

برانکو ایوانکوویچ برای حفظ نتیجه در بین ۲ نیمه به سراغ تغییرات دفاعی رفت و در نقطه مقابل، عربستانی‌ها با آرایشی تهاجمی‌تر نسبت به نیمه نخست به میدان مسابقه آمدند و با حملاتی پردامنه در سودای رسیدن به گل تساوی بودند. درخشش چشمگیر ابراهیم المخینی باعث شد تا دروازه تیم ملی عمان تا دقیقه ۷۸ بسته بماند و شاگردان ایوانکوویچ فاصله چندانی تا خلق یک شگفتی بزرگ نداشتند اما شرایط در دقایق پایانی مسابقه کاملاً به سود عربستانی‌ها پیش رفت.

عبدالرحمان غریب، ستاره تیم النصر که در قامت یار تعویضی وارد ترکیب تیم ملی عربستان شد، با یک حرکت انفرادی فوق‌العاده توانست در دقیقه ۷۸ گل تساوی را برای تیمش به‌ثمر برساند و بعد از گلزنی او، حملات سبزپوشان روی دروازه حریف خود پردامنه‌تر شد. بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه و ناکامی در رسیدن به گل برتری، سرانجام علی البلیهی مدافع پیش‌تاخته و کاپیتان باتجربه عربستانی‌ها موفق شد با ضربه سر دروازه تیم ملی عمان را فرو بریزد که در ابتدا گل به‌ثبت رسیده از سوی او در دقیقه (۶+۹۰) از سوی داور استرالیایی آفساید اعلام شد و جالب آنکه بعد از مشورت با (VAR)، داور استرالیایی بر تصمیم خود پافشاری کرد اما بعد از چند ثانیه او تصمیم خود را تغییر داد و با نشان دادن نقطه میانه زمین، گل عربستانی‌ها را پذیرفت تا کامبک دراماتیک شاگردان مانچینی تکمیل شود و آن‌ها بردی ۲ بر یک را جشن بگیرند.

شاگردان مانچینی با وجود ثبت کامبک و کسب پیروزی دراماتیک نتوانستند به صدر جدول گروه ششم رقابت‌ها صعود کنند و هم‌امتیاز با تایلند به دلیل تفاضل کمتر در رتبه دوم قرار گرفتند و تیم ملی عمان هم بدون امتیاز به کار خود در دور اول مرحله گروهی پایان داد. دور دوم مسابقات مرحله گروهی در شرایطی از فردا آغاز خواهد شد که ابتدا تیم‌های ملی لبنان و چین به مصاف هم خواهند رفت و بعد از آن نوبت به برگزاری نبرد تیم‌های ملی تاجیکستان و قطر می‌رسد.

برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر؛ ساعت پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال + لینک پخش زنده

۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۷
کد خبر: 51293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha