شاخص بورس تهران ۱۰ هزار واحد سقوط کرد

در معاملات روز شنبه هجدهم آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۰ هزار و یک واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۱ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۲ هزار و ۶۳۷ واحد در رقم ۷۴۴ هزار و ۶۵۹ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۳ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۲۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۳۸۰ واحد به سطح ۱۳۴ هزار و ۶۱۹ واحد رسید.

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فولاد، شستا و حکشتی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل جم، ذوب و خبهمن از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای کگهر، انتخاب و فصبا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، هرمز و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خگستر بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فصبا، کمرجان و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند.

شاخص بورس تهران ۱۰ هزار واحد سقوط کرد

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۹ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۱۵ میلیارد تومان بود که یک درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان رسید.

020918

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۳۰ میلیارد تومان بود.

پس از فولاد، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثشاهد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد ۴۸۴ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۹۵ سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد ذوب و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات شنبه، ۵۸ نماد صف خرید داشتند و ۴۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۴۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۱۶ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۱۸ درصدی به ۵۲۳ میلیارد تومان رسید.

۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 49964
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha