شهردار پاریس «ایکس» را فاضلاب جهانی خواند

شهردار پاریس پس از گذراندن یک دوره انتقادات در پلتفرم ایکس حساب کاربری خود را در آنجا بست و این پلتفرم را یک فاضلاب بزرگ جهانی خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از آسوشیتدپرس، شهردار پاریس اعلام کرد از ایکس (توئیتر سابق) خارج می‌شود و این پلتفرم را به ترویج اخبار جعلی، نفرت پراکنی متهم کرده که به یک «فاضلاب بزرگ جهانی» تبدیل شده و برای دموکراسی و بحث‌های سازنده سمی است.

آن هیدالگو شهردار پاریس در یک پست طولانی با عنوان «چرا من ایکس را ترک می کنم» نوشته است: باوجود هزاران حساب کاربری ناشناس و مزرعه ترول ها در این پلتفرم، زندگی در این پلتفرم دقیقاً متضاد حیات دموکراتیک است. من چنین طرح اهریمنی را تأیید نمی‌کنم.

دفتر هیدالگو این پست را روز گذشته به زبان‌های فرانسه و انگلیسی منتشر و خروج او از پلتفرم ایکس را در پایان هفته اعلام کرد. حساب کاربری وی ۱.۵ میلیون فالوئر داشت. البته طبق بیانیه مذکور، شهرداری پاریس همچنان حساب کاربری خود در ایکس را حفظ می‌کند.

شهردار پاریس در حالی از این پلتفرم خارج می‌شود که با انتقاد مخالفان سیاسی اش درباره نیاز و هزینه‌های سفر وی در اکتبر به مناطق نیو کالدونیا و تاهیتی درایکس روبرو شده بود.

البته دفتر وی اعلام کرد تصمیم او برای خروج از پلتفرم ایکس در واکنش به انتقادات اخیر نیست و قبلاً به خوبی درباره آن فکر شده است.

ایلان ماسک از اکتبر ۲۰۲۲ میلادی توئیتر را خرید و تغییر نام آن به ایکس، رهبری آن را برعهده گرفت.

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
کد خبر: 49553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha