رسانه‌ صهیونیستی: تل‌آویو توافق تبادل ۵۰ اسیر در مقابل ۵۰ اسیر را نپذیرفت

یک رسانه صهیونیستی از مخالفت رژیم صهیونیستی با توافق با حماس برای تبادل ۵۰ اسیر در مقابل ۵۰ اسیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که تل‌آویو به واسطه‌های قطری گفته است توافق تبادل اسرا با جنبش حماس را که شامل آزادی ۵۰ اسیر صهیونیستی در غزه می‌شود، به‌طور کامل نمی‌پذیرد.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی بر عدم تفکیک خانواده‌های اسیر شده پافشاری دارد و خواستار آزادی همه مادران و کودکان اسیر صهیونیست است.

این روزنامه صهیونیستی آورده است: تصمیم مخالفت با پیشنهاد کنونی طی جلسه شبانه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اتخاذ شد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با موضع یو آو گالانت، وزیر جنگ این رژیم موافقت کرده است. هرتسی هالیوی و رونین بار، روسای ستاد ارتش و شاباک نیز این موضع را تایید کردند.

بر اساس این گزارش، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نهایت به زعم خود به این نتیجه رسیده است که افزایش فشارهای نظامی علیه حماس می‌تواند فرصت‌های رسیدن به توافق را بیشتر کند.

از سوی دیگر، برخی نمایندگان صهیونیست اعلام کردند که توافقی که به موجب آن ۷۰ تا۸۰ اسیر آزاد می‌شوند، همچنان مطرح بوده ‌و درحال بررسی است.

در بخشی از گزارش یدیعوت آحارنوت آمده است که در پی حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفا، تماس رهبران حماس با واسطه‌های قطری قطع شده است.

از سوی دیگر، یحیی سنوار رهبر حماس در غزه تاکید کرده است که تا زمانی که ارتش صهیونیستی در بیمارستان الشفا حضور دارد، امکان انجام مذاکرات با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

روز گذشته (جمعه) شبکه سعودی العربیه به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که به زودی توافقی میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در خصوص ایجاد آتش بس، ورود کمک‌های بش دوستانه به غزه و آزادی اسرا حاصل خواهد شد.

این منابع اعلام کردند که بر اساس این توافق ضمن حصول آتش بس انسانی و ورود کمک‌های بیشتر به غزه، جنبش حماس ۵۰ زن غیرنظامی و کودک صهیونیست را آزاد می‌کند و رژیم صهیونیستی نیز ۵۰ زن ‌و کودک اسیر فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

این درحالی است که سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتینک گفته است که جنبش حماس مذاکرات با تل‌آویو درخصوص آزادی اسرا را متوقف کرده است.

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
کد خبر: 49211

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha