محسن رضایی: از عملیات طوفان الاقصی اطلاعی نداشتیم/اشغال غزه خط قرمز ماست

محسن رضایی در اظهاراتی با یک رسانه عربی به آخرین تحولات نوار غزه و موضع ایران نسبت به آن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که بسیاری از کشورها خواستار پایان دادن به جنگ غزه هستند اما آمریکا و رژیم صهیونیستی این را نمی‌خواهند.

وی گفت که نتانیاهو دایره جنگ را گسترش می‌دهد تا شکست‌های خود را بپوشاند و عقلا باید با این کار مقابله کنند.

رضایی با اشاره به اینکه مقاومت در جنگ با رژیم صهیونیستی ابزارهای جدیدی ابداع کردند تاکید کرد که ایران از اتفاقی که هفتم اکتبر در سرزمین‌های اشغالی رخ داد خبر نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان کرد که ایران از مقاومت حمایت می‌کند تا قدرت آن بیشتر شود اما وارد جزئیات میدانی مربوط به آن نمی‌شود.

محسن رضایی افزود: موضع ما همواره ثابت است، ما از فلسطین و ملت آن حمایت می‌کنیم و این موضع هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد. هر شهروند فلسطینی حق دارد که از خود دفاع کند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها تلاش می‌کنند که با استفاده از مساله غزه بار دیگر در منطقه غرب آسیا حضور یابند. آمریکا درخصوص غزه به صهیونیست‌ها اطلاعات می‌دهد سپس از ما و کشورهای اسلامی می‌خواهد که دخالت نکنیم و این مساله غیرقابل پذیرش است. اگر این سیاست‌های اشتباه آمریکا در منطقه تداوم یابد ایران آماده تشکیل ائتلافی اسلامی برای مقابله با آن خواهد بود.

محسن رضایی همچنین خاطرنشان کرد: به نظر من مساله سازش با رژیم صهیونیستی در منطقه پایان یافت. ایران نقشی در حمله حماس به رژیم صهیونیستی نداشت و نیروهای مقاومت خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند. نمی توان جنبش های حماس و جهاد اسلامی را از بین برد و این دو جنبش قدرت کافی برای مقابله با اسرائیل را دارند.

وی در بخش دیگری تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هیچ‌گاه نمی‌تواند اشتباه حمله به ایران را مرتکب شود.

محسن رضایی همچنین گفت: اشغال نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را نمی‌توان قبول کرد و این مساله خط قرمز ما است. حماس جنبش مقاومت مردمی است و در اقداماتی که انجام می‌دهد مشروعیت کامل دارد. آمریکا باید آتش بس در غزه را بپذیرد. نتانیاهو باید جنایت‌هایی که در غزه مرتکب شد را بپذیرد. ما دست‌های مبارزان حماس را می‌بوسیم و به آن‌ها می‌گوییم که شما از جهان اسلام دفاع می‌کنید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله دفاع از مساله فلسطین کوتاه نمی آییم. ما با تمام قدرت از کشور و مردم خود دفاع می‌کنیم و این امر را بارها اثبات کردیم و قدرت لازم برای این کار را داریم.

۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: 48597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha