شهرک‌های صهیونیستی، زیر حملات موشکی + نقشه

صبح روز جمعه ۲۲ دسامبر خبرنگار شبکه الجزیره از حمله موشکی به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی از سوی جنوب لبنان و به صدا درآمدن آژیر خطر در این شهرک‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خبرنگار شبکه الجزیره درباره جزئیات این خبر گزارش داد که ۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطقی بین شهرک‌های زرعیت و شتولا در جلیل الاعلی شلیک شد.

به دنبال این گزارش، جبهه داخلی تل‌آویو اعلام کرد که «آژیرهای خطر در زراعیت و نتوعا در شمال  فلسطین اشغالی به صدا درآمدند».

شهرک‌های اشغالی، زیر حملات موشکی + نقشه

رسانه‌های عبری هم با گزارش بمباران شدید و پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده، اعلام کردند که «۲۴ فروند موشک از سوی لبنان به منطقه الجلیل غربی شلیک شده است».

حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرد که «با موشک‌های خود سربازان دشمن را در مجاورت پادگان شومیرا هدف قرار داده و به آن‌ها تلفات وارد کردیم».

شهرک‌های اشغالی، زیر حملات موشکی + نقشه

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس در ۷ اکتبر تاکنون، منطقه مرزی در جنوب لبنان شاهد تشدید تنش نظامی بین اسرائیل و حزب الله بوده است. حزب الله به صورت روزانه عملیاتی را علیه اهداف نظامی اسرائیل، در چارچوب حمایت از نوار غزه و جنبش‌های مقاومت به انجام می‌رساند.

جنگنده‌های ارتش اسرائیل بامداد امروز برای هفتاد و هفتمین روز متوالی به بمباران مناطق مسکونی و هدف قراردادن مراکز درمانی غزه، ادامه دادند؛ مناطق مختلف خان یونس در جنوب نوار و اردوگاه جبالیا شاهد حملات هوایی مداوم هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم با انتشار گزارشی از حملات امروز، مدعی پاسخ هوایی اسرائیل با ۳ موشک به مناطقی از لبنان و هدف قراردادن شهرهای مرزی لبنان، از جمله اللبونه شد.

رسانه‌های عبری به حملات روزهای گذشته حزب الله هم اشاره و اذعان کردند که ارتش اسرائیل، میزان تلفات و خسارات ناشی از حمله آن به کیبوتص المناره در مرز را مخفی نگه داشته و واقعیت را به اسرائیلی‌ها نمی‌گوید.

رئیس شورای منطقه‌ای اسرائیل در مرز با لبنان، ماروم هگلیل، امروز بعد از این حمله حزب‌الله به الجلیل اذعان کرد که «با این وضعیت چه کسی می‌تواند به ارتش ما برای حفاظت از شهرک‌ها و شهرک‌نشینان اعتماد کند؟»

۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 50391
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha