فایل محرمانه‌ای که از نتیجه جنگ غزه خبر می‌دهد + صوت

فایل صوتی که از معمار سیستم دفاعی امنیتی جدید اسرائیل منتشر شد، حاوی نکات ویژه‌ای است که آینده جنگ غزه را نمایان می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اخیرا فایل صوتی محرمانه‌ای از سوی روزنامه انگلیسی زبان «تهران تایمز» منتشر شده است که مربوط به «ژنرال آویو کوخاوی» رئیس پیشین ارتش رژیم صهیونیستی است که تا سال گذشته عهده‌دار این سمت بود و از وی به عنوان معمار سیستم دفاعی جدید این رژیم موسوم به «تنوفا» یاد می‌شود. تقریبا در تیرماه سال ۱۳۹۹ بود که طرح ۵ ساله کوخاوی با نام «تنوفا» به معنی نیروی پیشران رونمایی شد که جایگزین طرح قبلی (گیدعون) شد.

اهداف اصلی این طرح بکارگیری تکنولوژی‌های جدید، افزایش توان آتش‌باری، تقویت جنبه دفاعی جبهه داخلی، ارتقای کیفی پرسنل ارتش اسرائیل، افزایش انباشت تسلیحات دقیق، توجه ویژه به نوار غزه در بُعد نظامی، کاهش خطرات ناشی از موشک‌های متخاصم برای جبهه داخلی و ... بود که تحولات اخیر فلسطین بویژه عملیات طوفان الاقصی به خوبی نشان دهنده شکست بخش‌های مهم این طرح امنیتی نظامی است.

فایل محرمانه‌ای که از نتیجه جنگ غزه خبر می‌دهد + صوت


از این رو این فایل صوتی به سبب جایگاه گوینده آن بسیار حائز اهمیت است. وقتی کوخاوی در اوایل سال جاری میلادی پست ریاست ستاد ارتش را ترک کرد، اغلب جنبه‌های طرح مذکور عملیاتی شده بود اما حالا ناکارآمدی محاسبات وی بیش از پیش اثبات شده است. به نوعی این فایل صوتی حاصل دستپاچگی و در مظان اتهام بودن کوخاوی است و احتمال آن می‌رود وی پس از پایان جنگ باید پاسخگوی سیستم معیوب دفاعی خود و شکستی که متحمل شد، باشد. نگرانی از آینده خود را سطر سطر اظهارات کوخاوی می توان مشاهده کرد. از این روست که او پیشنهاداتی برای تغییر وضعیت دارد که بعید است منتج به نتیجه عملی شود اما از لحاظ شرایطی که اسرائیل به آن دچار شده، قابل تامل است.

فیلم زیر حاوی فایل کامل صوتی «ژنرال آویو کوخاوی» رئیس پیشین ارتش رژیم صهیونیستی است:



فایل محرمانه‌ای که از نتیجه جنگ غزه خبر می‌دهد + صوت


فرهنگ مقاومت را نمی‌توان شکست داد

عملیات طوفان الاقصی عمق استراتژیک گروه‌های فلسطینی از جمله حماس را ارتقا بخشید. از سوی دیگر شکنندگی امنیتی بسیاری برای این رژیم و شهرک نشینانش بوجود آورد. سطور سخنان کوخاوی حاوی دو نکته اساسی و واقعیت در صحنه است که در حوزه «جنگ اراده‌ها» تعبیر می‌شود. کوخاوی مطرح می‌کند که پوسته جنگ امروز غزه از نوع جنس سخت است که همزمان اعتراف می‌کند که اسرائیل در طی این یک ماه ۴۰۰ عدد بمب یک تنی بر سر مردم غزه فرود آورده است اما عمق سخنان وی جایی است که معترف است که فرهنگ مقاومت که در ملیت فلسطینی‌ها ریشه دوانده و ریشه دار است را نمی‌توان شکست داد.

این ژنرال صهیونیستی میگوید، شاید بتوان حماس را از نظر نظامی شکست داد - همین گزاره نیز مورد تردید جدی است - اما تفکر مقاومت پابرجا خواهد ماند و دیر یا زود خود را در هیبتی تازه به اشغالگران تحمیل خواهد کرد. این موضوع حاکی از آن است که مردم فلسطین بویژه غزه با وجود همه کشتارها و جنایاتی که شده است، روحیه بالایی درمقابله با این رژیم دارند.

نکته دوم که در چارچوب جنگ اراده‌ها در سخنان کوخاوی پررنگ است، مهاجرت معکوس شهرک نشینان است که نشان می‌دهد هم بازدارندگی و درصد ایجاد امنیت توسط رژیم صهیونیستی کاهش یافته است و اراده شهرک نشینان در این نبرد با وجود بمباران هر روزه غزه تضعیف شده است و عملیات طوفان الاقصی به عنوان کابوسی مداوم با شهرک نشینان همراه خواهد بود.

فایل محرمانه‌ای که از نتیجه جنگ غزه خبر می‌دهد + صوت


ژنرال کوخاوی وضعیت کنونی در سرزمین‌های اشغالی را به عنوان یک بیماری مزمن توصیف می‌کند و نسبت به خروج احتمالی اسرائیلی‌ها به دلیل وخامت شرایط زندگی ابراز نگرانی می‌کند. عملیات ۷ اکتبر توسط حماس، احساس امنیت شکننده را برای ساکنان مناطق اشغالی کاملاً ملموس و عینی کرد و منجر به خروج بیش از ۲۳۰ هزار اسرائیلی تا اوایل نوامبر شد. همانطور که کوخاوی اعتراف می‌کند، ساکنان سرزمین‌های اشغالی حتی اگر تصمیم به ترک اسرائیل نگیرند، حداقل دیگر تمایلی به سکونت در مناطق شمالی -مجاور مرز لبنان- و جنوبی -مجاوز غزه- ندارند و این یک تهدید جدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است.[۱]

کوخاوی بحث حیاتی مهاجرت معکوس و فرار از سرزمین‌های اشغالی که موجودیت این رژیم را زیر سئوال می‌برد را اینگونه تشریح می‌کند: «ممکن است مردم تصمیم بگیرند دیگر نمی‌خواهند با این بیماری مزمن [ناامنی] زندگی کنند. آن‌ها کشور را ترک خواهند کرد، کشور را ترک خواهند کرد! یا اینکه دیگر قبول نمی‌کنند به الجلیل در شمال و یا مناطق جنوبی اسرائیل بروند. آن‌ها خواهند گفت که دیگر نمی‌خواهند با این بیماری مزمن زندگی کنند و مایل نیستند در این سرزمین مقدس باقی بمانند.»

سندی بر جنایات و دروغ‌های بزرگ صهیونیست‌ها

صهیونیست‌ها از زمان عملیات ۷ اکتبر تا به امروز بارها دروغ‌های بزرگ زیادی را گفته‌اند که هر یک به دلیل عدم شواهد و مدارک رد شده است. کشتار و سر بریدن ۴۰ کودک و نوزاد شهرک نشین، از جمله این دروغ‌های تل‌آویو بود که توسط رسانه‌های رسمی غربی انتشار و توسط همان‌ها تکذیب شد.

دروغ دیگرصهیونیست‌ها استفاده حماس از بیمارستان به عنوان مقر فرماندهی بود که تا به امروز با وجود حمله این رژیم به این بیمارستان هنوز شواهد و مدراکی در این حوزه به دست نیامده است. تا جایی که سایت اکونومیست در تیتری که حمله اسرائیل به این بیمارستان را زیر سئوال می‌برد، می نویسد: «تاکنون شواهدی کمی (بخوانید هیچ مدرکی) مبنی بر اینکه حماس به عنوان پوشش مقر فرماندهی خود از این بیمارستان استفاده است، وجود دارد و اگر اسرائیل نتواند اتهامات خود علیه بیمارستان الشفاء را توجیه کند، عملیات آن در غزه تضعیف خواهد شد.»[۲]

فایل محرمانه‌ای که از نتیجه جنگ غزه خبر می‌دهد + صوت


کوخاوی در این باره مطرح می‌کند که اسرائیل در «تولید هدف» استاد است! بر همین اساس، استفاده از این تاکتیک در ماجرای حمله به بیمارستان شفا، به صورت آشکار قابل ارزیابی است. رژیم صهیونیستی، با تبلیغات پرحجم و کمک سیاستمداران و رسانه‌های غربی طوری وانمود کرد که تصرف بیمارستان شفا یک دستاورد بزرگ و مهم نظامی است. البته ماجرای بیمارستان شفا اکنون به یک رسوایی سیاسی-نظامی برای رژیم تبدیل شده؛ چرا که مشخص شد ادعاهای آنان درباره استفاده نظامی مقاومت از این بیمارستان هیچ پایه و اساسی نداشته است. تنها فیلم‌هایی از حضور اسرای شهرک نشین در بیمارستان یافت می‌شود که حماس بیان کرده این افراد را برای مداوا و خدمات پزشکی به این بیمارستان برده است.

بنابراین این فایل صوتی سال‌ها رفتار غیرانسانی اسرائیل در سرکوب مردم غزه، هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی و کشتار دسته جمعی زنان و کودکان را مستند می‌کند و می‌تواند در دادگاه‌های بین‌المللی علیه این رژیم و سران جنایتکار آن مورد استناد قرار گیرد.

افتادن رژیم صهیونیستی و متعاقب آن آمریکا و غرب در باتلاق

کوخاوی در این فایل صوتی بیان می کند که «اساس این حرکت زمان، زمان، و زمان است. باید هرکاری که می‌توانیم انجام دهیم تا زمان بدست آورده و آن را حفظ کنیم.باید تلاش کنیم شرایط را بهتر کنیم یا از آمریکا بخواهیم زمان در اختیار ما بگذارد و موارد دیگری را نیز فراهم کند. جامعه جهانی با رهبری آمریکا باید بفهمد که نیاز است به ما زمان بدهد.»

این ژنرال صهیونیست درواقع با این سخنان نشان می‌دهد که این رژیم در موقعیتی قرار دارد که در هر دو حالت توقف یا ادامه جنگ با آسیب جدی مواجه می‌شود. از یک سو این رژیم نمی‌تواند به زودی حماس را نابود کند و بنابر سخنان کوخاوی نیاز به زمان دارد اما از سوی دیگر با فرسایشی شدن جنگ، اقتصاد این رژیم با سقوط مواجه خواهد شد و آمریکا و کشورهای غربی نیز در این حوزه دچار مشکل خواهند شد. درواقع چیزی که ژنرال بازنشسته در نظر نمی‌گیرد این است که جنگ طولانی‌مدت علیه غزه در نهایت به ضرر کشورهای غربی خواهد بود که تمایلی به خطر درگیری گسترده‌تر ندارند.

فایل محرمانه‌ای که از نتیجه جنگ غزه خبر می‌دهد + صوت


کوخاوی بر وظیفه مهم تامین حمایت جامعه (بخوانید غرب) که توسط ایالات متحده "رهبری" می شود، تاکید کرد. این سخنان به گونه‌ای بیان می‌شود که نشان می‌دهد که نگرش اسرائیل حتی نسبت به حامیانش کاملاً از موضع بالا و آمرانه است و این رژیم منافع خود را ارجح می‌داند.


[۱] https://farsnews.ir/news/۱۴۰۲۰۷۳۰۰۰۰۲۱۶

[۲] https://www.economist.com/the-economist-explains/۲۰۲۳/۱۱/۱۸/was-israels-attack-on-al-shifa-hospital-justified

۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 49304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha