هفته یازدهم لالیگای اسپانیا؛ بارسلونا در خانه به سختی از سد اتلتیکو بیلبائو گذشت + فیلم خلاصه بازی

تیم های بارسلونا و اتلتیکو بیلبائو در چارچوب یک بازی از دیدارهای هفته دهم مسابقات لالیگا به مصاف هم رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شبکه ورزش سیما بازی امشب بارسلونا و اتلتیک بیلبائو در لالیگای اسپانیا را پخش کرد.

فیلم خلاصه بازی بارسلونا ۱ - بیلبائو ۰

شما علاقمندان می توانید با کلیک روی لینک زیر مسابقه دو تیم بارسلونا و اتلتیک بیلبائو را بصورت زنده و مستقیم ببینید.


لینک پخش زنده بازی بارسلونا و اتلتیک بیلبائو از شبکه ورزش سیما

همین تابستان گذشته لوئیز سوارز در آستانه بازنشستگی بود. او به‌دلیل آرتروز در زانوی چپش دائماً احساس درد داشت و برای اینکه بتواند بازی کند هر روز تزریق داشت و تحت درمان خاصی قرار می‌گرفت. او در ژانویه ۳۷ ساله می‌شود اما قرار است فوتبالش را در اینترمیامی ادامه دهد در کنار لیونل مسی.

خروج تلخ
سوارز و مسی شش سال با هم در بارسلونا بازی کردند و ۱۳ جام بردند اما جدایی‌شان از نوکمپ اصلاً خوب نبود. سوارس یکی از قربانی‌های فصل فاجعه‌بار ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بود؛ اولین فصل بدون جام باشگاه در ۱۲ سال. رونالد کومان چند روز بعد از انتصاب به‌عنوان مربی بلوگرانا به مهاجم اروگوئه‌ای خبر داد جایی در برنامه‌هایش ندارد. به گفته سوارز این خواسته خوسپ ماریا بارتومئو بود.
رئیس وقت بارسا علناً گفته بود سوارز در فهرست فروش قرار دارد هرچند او می‌گوید بارتومئو هرگز با خودش حرف نزده: «وقتی می‌خواستند لئو را نگه دارند از من خواستند با او حرف بزنم، به من گفتند با آنتوان گریزمان صحبت کنم اما وقتی می‌خواستند بروم به خودم نگفتند. چرا مربی به خودم نگفت رویم حساب نمی‌کند و نوع دیگری از مهاجم می‌خواهد؟»

عصبانیت مسی
مسی از رفتاری که با سوارز شده بود، عصبانی شد. از سال ۲۰۱۴ که سوارس به بارسا آمد، این دو روز به روز رابطه بهتری در زمین و بیرون آن پیدا کردند به همراه نیمار که مثلث آمریکای جنوبی خط حمله بارسلونا را تکمیل می‌کرد. خانواده مسی و سوارز هم رابطه خوبی داشتند به نحوی که پارتنرهای این دو با هم بوتیک باز کردند و بچه‌هایشان با هم بازی می‌کردند. بنابراین جدایی سوارز که اشک شماره ۹ را درآورد، مسی را عصبانی کرد و بعد از رفتن او به اتلتیکومادرید در اینستاگرام برایش نوشت: «تو شایسته خداحافظی باشکوهی بودی، یکی از مهم‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه که در سطح تیمی و فردی افتخارات زیادی به دست آورد. نباید چنین رفتاری با تو می‌شد.»

نوبت انتقام
آن موقع رابطه مسی و بارتومئو کاملاً خراب شده بود و کاپیتان، رئیس را علناً مورد انتقاد قرار می‌داد. اما فروش سوارز از نظر فنی هم اشتباه بود. سن او بالا رفته بود اما در همان فصل آخر در ۳۶ بازی ۲۱ گل زد و با رفتنش خط حمله بارسلونا ضعیف شد آن هم در قبال تقویت یکی از رقبای اصلی. سوارز به این تصمیم پاسخ قاطعانه‌ای داد و نقش مهمی در قهرمانی اتلتیکو ایفا کرد. او پنهان نکرد که تلخی جدایی‌اش از بارسلونا به او انگیزه داده و گفت حتی می‌خواسته عکس جشن قهرمانی‌اش را برای بارتومئو و سایر اعضای هیأت مدیره که باعث فروش‌اش شدند، بفرستد.

رویای غیرممکن
چند ماه بعد مسی هم از بارسلونا رفت، او هم با گریه. بارتومئو در اکتبر ۲۰۲۰ مجبور به استعفا شد و بارسلونا در آستانه ورشکستگی قرار داشت، اما امید می‌رفت خوان لاپورتا راهی برای حفظ بهترین بازیکن تاریخ باشگاه پیدا کند ولی این اتفاق نیفتاد. مسی به پاری‌سن‌ژرمن رفت و رویای بازی دوباره در کنار سوارز غیرممکن شد. سوارز یک فصل دیگر در اتلتیکو ماند اما در تابستان ۲۰۲۲ به ناسیونال در کشورش رفت. شش ماه بازی کرد و نقش مهمی در قهرمانی لیگ داشت اما با گرمیو قراردادی دوساله بست بنابراین وقتی مسی خبر انتقالش به MLS را اعلام کرد، سوارز خیلی زود احتمال رفتنش به این تیم را منتفی دانست.

خلاصی از گرمیو
وقتی میل به کاری داشته باشی، راهی پیدا می‌کنی. برنده هفت توپ طلا قطعاً در استراتژی جذب باشگاه جدیدش مؤثر است و اینتر میامی برای همین سرخیو بوسکتس و خوردی آلبا، دو ستاره سابق بارسا را جذب کرده. سوارز موافقت کرده تا پایان فصل برزیل که در ماه دسامبر است در گرمیو بماند و قرارداد سال آخرش را فسخ کند تا با قراردادی آزاد به میامی برود. او می‌گوید از نظر جسمی نمی‌تواند انتظارات فوتبال برزیل را برآورده کند.

یک پایان خوب
مشخصاً سوارز می‌خواهد فوتبال خود را ادامه دهد و البته تاتا مارتینو مربی میامی هم گفته برای بازی او برنامه دارد. هنوز چیزی امضا نشده اما معلوم است که سوارز و مسی هر کاری می‌کنند که رویایشان برای بازنشستگی همزمان دوباره محقق شود. یعنی چیزی که چهار ماه غیرممکن بود، حالا اجتناب‌ناپذیر شده. ماجرا تمام نشده، نمایش لوئیز سوارز ادامه دارد و به نظر می‌رسد پایان خوبی برای همه در نظر گرفته است.

۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹
کد خبر: 48306

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha