قیمت نفت تا کجا بالا می رود؟

پس از حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل، دو صادرکننده بزرگ نفت جهان روز چهارشنبه در مسکو دیدار کردند تا درباره بازار جهانی بحث کنند. قیمت نفت با وجود بحران خاورمیانه بالا نگه داشته میشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که کاهش عرضه نفت توسط عربستان‌سعودی و روسیه به احتمال زیاد با وجود نگرانی‌های بازار در مورد اینکه درگیری بین اسرائیل و حماس می‌تواند قیمت نفت خام را به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند، ادامه خواهد یافت.افزایش قیمت جهانی نفت برای روسیه که شاهد کاهش شدید فروش گاز به اروپا پس از تهاجم سال گذشته به اوکراین بوده است، سودی بادآورده خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود افزایش قیمت نفت خام رهبران غربی را که در تلاش برای مهار تورم هستند، ناامید کند.

حمله غافلگیرانه حماس در آخر هفته گذشته باعث افزایش قیمت جهانی نفت شد که تقریباً ۴ دلار در هر بشکه یا بیش از ۴ درصد افزایش یافت و به ۸۸ دلار رسید زیرا معامله گران گمانه زنی می‌کردند که تشدید گسترده‌تر درگیری در سراسر خاورمیانه می‌تواند باعث اختلال در عرضه شود. مجید شنودا، معاون مدیرعامل تجارت کالا مرکوریا، گفت که در صورت تشدید اوضاع در خاورمیانه، قیمت نفت ممکن است به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد. عربستان‌سعودی و روسیه توافق کردند که مجموعاً ۱.۳ میلیون بشکه در روز یا بیش از ۱ درصد تقاضای جهانی را از بازار تا پایان سال کم کنند و این امر رهبران جهان را که با تورم مبارزه می‌کنند ناامید کرد. پوتین گفت:«اقدامات برخی از همکاران ما، نخبگان غربی، باعث سردرگمی در بازار جهانی انرژی از جمله در بازار نفت شده است، پیامدهای منفی چنین اقدامات سیاسی بر کل اقتصاد جهانی تأثیر می‌گذارد، اکنون باید اصلاح شود. و البته فعالان مسئول بازار باید این کار را انجام دهند.» عربستان‌سعودی اعلام کرده که با شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از تشدید اوضاع در غزه و اسرائیل همکاری می‌کند و بار دیگر تاکید کرد که از تلاش‌ها برای ایجاد ثبات در بازارهای نفت حمایت می‌کند.

۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 47985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha