خط و نشان بایدن برای عربستان/ آمریکا، سعودی‌ها را تهدید کرد

اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد تولید خود را دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد، این اقدام خشم کاخ سفید و کنگره را برانگیخت و شکاف گسترده به وجود آمده میان آمریکا و عربستان را برجسته‌تر کرد. در این شرایط، قانونگذاران در هر دو حزب، خواهان اقداماتی برای مجازات عربستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بلومبرگ گزارش داد جو بایدن رییس جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان اعلام کرده کاهش عرضه نفت توسط اوپک پلاس برای عربستان سعودی عواقب خواهد داشت، حرکتی که اجرای آن روسیه را به خاطر رشد قیمت نفت منتفع خواهد کرد.

اوپک پلاس هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد تولید خود را دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد، این اقدام خشم کاخ سفید و کنگره را برانگیخت و شکاف گسترده به وجود آمده میان آمریکا و عربستان را برجسته تر کرد. در این شرا یط قانونگذاران در هر دو حزب خواهان اقداماتی برای مجازات عربستان شدند.

بایدن در پاسخ به سوالی که آیا وقت تجدید نظر در روابط با عربستان سعودی فرا رسیده، جواب مثبت داد. او اعلام کرد که نمی‌خواهد درباره آنچه در ذهن و در نظر دارد توضیح دهد اما اقدام عربستان عواقبی را برای این کشور به دنبال خواهد داشت.

رابرت منندز، دموکرات و رئیس روابط خارجه سنا در روز دوشنبه خواستار توقف تمام همکاری‌های آمریکا با این کشور از جمله فروش تسلیحات به عربستان سعودی شد.

قانونگذاران همچنین قانونی را احیا کردند که به آمریکا اجازه شکایت از اعضای اوپک پلاس را به خاطر دستکاری در بازار نفت اعطا می‌کند، مقامات رسمی در عین حال تایید کردند که امکان حرکت و اثر بخشی در هیچ طرح قانونی پیش از پایان انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان در ماه نوامبر (آبان) وجود ندارد.

با توجه به انتخابات پیش رو، تصمیم عربستان به عنوان یک ضربه شخصی به بایدن نیز تلقی می‌شود، بایدن در ماه جولای برای تقاضای افزایش تولید به عربستان سفر کرد تا قیمت سوخت در آمریکا نیز کاهش پیدا کند ولی عربستان در آستانه انتخابات آمریکا خلاف خواسته او قدم برداشت.

۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 34035
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha