هشدار اتحادیه اروپا درباره حصر کامل غزه؛ این یک جنایت جمعی و جنگی است!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد بروکسل با حصر کامل نوار غزه مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که این اتحادیه با حصر کامل غزه مخالف است.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای حصر کامل غزه با مخالفت گروه‌های حقوق بشری نیز روبرو شده است. سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای امروز سه‌شنبه تصمیم رژیم صهیونیستی برای حصر کامل غزه بعد از عملیات «طوفان الاقصی» را مصداق «تنبیه جمعی» و «جنایت جنگی» توصیف کرد.

روز دوشنبه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم تصمیم به حصر کامل غزه و قطع آب، برق، غذا و سوخت به روی مردم این منطقه گرفته است.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است: «دیروز یوآو گالانت از اسرائیل گفت که تمامی آب، غذا، برق و سوخت به روی غزه قطع خواهد شد. جمعیت غیرنظامیان همین الان ۱۶ سال است که زیر محاصره‌های غیرقانونی زندگی کرده‌اند.»

در ادامه این بیانیه درباره تصمیم رژیم صهیونیستی آمده است: «این اقدام به رنج غیرقابل تصور آن‌ها خواهد افزود. این مصداق تنبیه جمعی است و جنایت جنگی به شمار می‌رود.»

ساعاتی قبل‌تر رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد هم گفته بود که اقدام اسرائیل در حصر کامل غزه طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است.

ولکر تارک گفت: «اعمال حصر که باعث به خطر افتادن زندگی غیرنظامیان شود و محروم کردن آن‌ها از کالاهای اساسی برای بقای آن‌ها ذیل قوانین انسان‌دوستانه بین‌المللی ممنوع است.»

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۱۰۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز گزارش داده که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (۱۸ مهر) اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی، ۸۳۰ نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند. بیش از چهار هزار نفر نیز در غزه و ۱۰۰ نفر نیز در کرانه باختری مجروح شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرد که تاکنون ۱۶۸ ساختمان در حملات جنگنده‌های اشغالگران به طور کامل منهدم شده است که شامل هزار و نه واحد مسکونی می‌شود. همچنین ۱۲۶۳۰ واحد مسکونی نیز متحمل خسارات جزئی شده است تا جایی که ۵۶۰ واحد از آن‌ها غیر قابل سکونت است.

۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 47917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha