بازیگرانی که در پیاده روی اربعین حضور دارند + فیلم

اربعین عظیم‌ترین راهپیمایی مردمی در دل خود پیام‌هایی نهفته و آشکار دارد و به گفته برخی از هنرمندان سینما، هرکسی از ظن خود یار این رویداد باشکوه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، راهپیمایی اربعین که همه ساله باشکوه تر و عظیم تر از قبل برگزار می شود، فی نفسه رویدادی فرهنگی، اجتماعی و معنوی است که علاوه بر برکات زیارت و فضای روحانیت خلوصی بی مانند در انواع رفتارهای اجتماعی فی البداهه را رقم می زند.

هر ثانیه این راهپیمایی عشق، سرشار از خاطره و شگفتی هایی است که در طی مسیر رخ می دهد.

حضور هنرمندان عرصه های مختلف بویژه سینما و تلویزیون، چهره هایی که بواسطه حضور در آثار تصویری میان مردم شناخته تر هستند در مسیر زائران و صحنه های گپ و گفت و خداقوت و سلفی هایی که گرفته می شود از جمله صحنه های دل پسند این رویداد شگرف است.

شرکت کنندگان در این مراسم میلیونی منتظر مواهب معنوی این حضور باشندمهران رجبی که بواسطه کارهای بیشتر طنز در میان مردم محبوب است در مسیر پیاده روی با زائران همراه شده. او و چند هنرمند سینما و تلویزیون در مسیر راهپیمایی اربعین علاوه بر اینکه به زائران، خدمت رسانی می کنند، به ایجاد روحیه و انگیزه بیشتر برای ادامه مسیر نیز، همت می کنند.

رجبی که بخش عمده ای وقت اش در این حضور، به گرفتن عکس یادگاری با زائران، گپ زدن با راهپیمایان و ایجاد روحیه برای رفع خستگی آنان می گذرد، معتقد است که شرکت کنندگان در این مراسم میلیونی باید منتظر مواهب معنوی این حضور باشند.

وی ادامه می دهد: این توفیق نصیب هرکسی نمی شود و زائران باید طلبکارانه چشم انتظار حاصل و دستاورد این لیاقت باشند.

مجید شهریاری دیگر بازیگر آثار طنز از جمله «متهم گریخت» و «خانه به دوش» نیز که از صدای خوشی برخوردار است، در موکب و استراحتگاه، برای زائران، مرثیه سرایی و نوحه خوانی می کند. این بازیگر می گوید: این رویداد بزرگترین همایش دنیاست که از تمام ملت ها و دولت ها در اینجا هستند.

از حال خوبی خود به واسطه حضور در این آیین بزرگ جهانی دارد، به دیگران منتقل می کند و دائما بین ارائه خدمات به زائران و مرثیه سرایی در استراحتگاه، در حال حرکت است و از این دوندگی، احساس سیرناپذیری دارد و خستگی ناپذیر است.

اما ابوالفضل همراه از دیگر بازیگرانی است که در مسیر راهپیمایی اربعین حضور یافته است و از جان و دل، به راهپیمایان اربعین خدمت می کند. او نیز بیان می کند: به عشق آقا امام حسین (ع) در این مسیر پا گذاشته ام. پیام اربعین نه در یک کلمه، نه در صد کلمه و نه در هزاران کلمه نمی گنجد.

وی می گوید: هرکسی از ظن خود شد یار من. هرکسی آنگونه که دوست دارد می تواند از اربعین پیام بگیرد اما از نظر من اربعین یعنی عشق.

پس از این سخنان، این بازیگران دوباره گرد هم جمع می شوند و برای ادامه خدمت رسانی به زائران برنامه ریزی می کنند. از حس و حال شان، بدون آنکه نقش بازی کنند، بر می آید که خستگی راه و کار، به آنان نفوذ نکرده است و بی صبرانه آماده ادامه کار هستند.

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 46655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha